Čo to tam stvárajú? Rezník si znovu zavaril. Za toto bude RTVS cvakať pokutu

Generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska Jaroslav Rezník

autorská koláž hlavne.sk, TASR

Akoby tých prešľapov Jaroslav Rezník a jeho ľudia vo verejnoprávnom telerozhlase nemali dosť. Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) uložila Rozhlasu a televízii Slovenska (RTVS) pokutu vo výške 3319 eur za nedodržanie povinnosti pri titulkoch pre osoby so sluchovým postihnutím. Rada o tom rozhodla uznesením na utorňajšom rokovaní.

FOTO a VIDEO: RTVS si uctila mimoriadne dielo Karla Gotta

Sankcia sa týka porušenia zákona v prípade multimodálneho prístupu a uvedenia titulkov v rámci programov Duel a 5 proti 5 15. februára a programu Najväčší Slovák 6. apríla.

Rezníkova RTVS má na krku ďalší škandál

„Pri zobrazovaní titulkov nebola dodržaná povinnosť používať pomlčku na začiatku vety ako znamienko na oddelenie hovoreného prejavu jednej postavy od predchádzajúceho hovoreného prejavu inej postavy,“ vysvetlila dôvod sankcie hovorkyňa RVR Ivana Čaučíková.

Pokuty nielen pre RTVS

Ďalšiu finančnú sankciu, tentoraz 663 eur, RVR uložila TV Markíza za porušenie zákona v prípade ochrany maloletých.

Pokuta sa týka príspevku Karadžič dostal doživotie v programe Televízne noviny z 20. marca, ktorý obsahoval zobrazenie reálneho násilia s jeho následkami a obeťami v podobe odvysielania obrazov zranení, krvi a telesných znetvorení bez príslušného predchádzajúceho slovného upozornenia „Nasledujúce zábery nie sú vhodné pre maloletých divákov“, ako konkretizovala hovorkyňa RVR.

Diváci RTVS hromžia: Rezník, dokedy sa budeme pozerať na takéto trapasy?!

Rada na svojom utorňajšom zasadnutí tiež odňala vysielateľovi rozhlasovej stanice Radio One frekvenciu 92,3 MHz v Leviciach, dôvodom bolo to, že ju v roku 2019 opakovane nevyužíval na účely, na ktoré mu bola pridelená.

RTVS získa ďalšie peniaze zo štátneho rozpočtu

Sankcie sa týkali aj upozornenia na porušenia zákona – v jednom prípade bol adresátom RTVS a dôvodom bolo nenaplnenie povinného percenta slovenskej hudby vo vysielaní Rádia Devín, Rádia Patria a Rádia Pyramída.

EP vyzdvihol prínos RTVS pri propagácii a informovaní o eurovoľbách

Upozornenie na porušenie zákona dostala aj Turzovská televízia za porušenie zákona o volebnej kampani. Upozornenie sa týkalo viacerých príspevkov tesne pred komunálnymi voľbami 2018. „Príspevky obsahovali informácie o primátorovi mesta Turzovka, ktoré boli v prospech tohto kandidáta vo voľbách,“ informovala o tom Čaučíková.

Manažér alebo babrák? Rezník šéfuje RTVS už dva roky. O svojich výsledkoch radšej mlčí

 

Máte pre nás zaujímavý tip? Napíšte na redakcia@hlavne.sk

alebo zavolajte na číslo 0910 554 995

Pridajte sa k nám na Facebooku – Nájdete nás TU

Môže vás zaujímať

Fico k paktu opozičných strán o neútočení: Je to ochrana pred ich sebadeštrukciou