Jednou vetou

Kampane v Európskych voľbách: Tieto strany zaplatili státisíce eur!

Politické strany v Eurovoľbách minuli nemálo peňazí

autorská koláž hlavne.sk, Shutterstock, EUobserver

Iba pred necelým týždňom si aj Slovensko volilo svojich zástupcov do Európskeho parlamentu. Predvolebné kampane sú jednou z najväčších položiek na účtoch jednotlivých strán a pohybujú sa vy výške stoviek tisíc eur. Pozrite sa, koľko za kampaň k Eurovoľbám zaplatila SaS, Progresívne Slovensko či Spolu!

Chcete dostávať viac podobných článkov? Stačí sa prihlásiť na náš bezplatný Newsletter. To najlepšie za posledných 7 dní príde priamo na Váš e-mail. Viac informácií nájdete TU

Ilustračné foto | Foto: TASR

Na kampaň podľa transparentných účtov najmenej minulo hnutie SME Rodina, a to približne 147 tisíc eur. O niečo viac zaplatila Ľudová strana Naše Slovensko, ktorá v priebehu rokov 2018 a 2019 na kampaň vynaložila približne 169 tisíc eur, mimoparlametné SPOLU – občianska demokracia zaplatilo opäť o trochu viac: na kampaň malo v pláne minúť 175 tisíc eur. U Slobody a Solidarity hovoríme takmer o štvornásobku – na kampaň k voľbám do Európskeho parlamentu minuli v roku 2019 takmer 422 tisíc eur.

Politológovia o výzve Progresívneho Slovenska: Je to veľmi zvláštne

O 8 tisíc eur viac platilo na Eurovoľby OĽaNO, ktoré za kampaň tento rok podľa transparentného účtu približne 430 tisíc eur. Na vrchole rebríčka aktuálne stojí SMER s minutými 604 222 eurami. Poriadne tento rok ušetrilo najmä Progresívne Slovensko, ktoré v porovnaní s prezidentskou kampaňou zaplatilo až o takmer 300 tisíc eur menej, a za kampaň v Eurovoľbách podľa transparentného účtu zaplatilo dohromady 186 741 eur.

Čaputovej problémy s partnerom: Stoja pri nej bežní ľudia aj celebrity

Transparentný účet pod manželkiným menom má však založený napríklad člen predsedníctva Progresívneho Slovenska, Martin Hojsík, ktorého transakcie stúpli na viac ako 11 tisíc eur – náklady na kampaň Progresívneho Slovenska teda mohli byť vyššie. A na čo strany minuli najviac? Čoraz viacej ubúdali výdavky na bilboardovú reklamu, v popredí výrazne figurovala online reklama najmä na sociálnych sieťach, Facebooku, Instagrame či You Tube.

Petržalka v problémoch: Ako bude postupovať starosta a ako riaditeľky?

Môže vás zaujímať

MATOVIČ: Pre všetky hromadné podujatia budú platiť rovnaké podmienky