Ministerstvo obrany hľadá vojakov. Stavia na nie príliš atraktívnu kampaň

Minister obrany Peter Gajdoš spustil nový nábor do ozbrojených síl

autorská koláž hlavne.sk, Facebook MOSR

Ministrovi Gajdošovi chýbajú vojaci. Samotné ministerstvo avizovalo, že spúšťa marketingovo-komunikačnú kampaň s cieľom zvýšiť záujem o prácu profesionálneho vojaka. Ľudia na sociálnych sieťach reagujú rôzne, niektoré komentáre by si minister veru za klobúk nedal. Vieme, koľko nováčikom núkajú peňazí, ako aj koľko stáli návrhy letákov.

FOTO: Poľovačka na voličov? Anna Záborská si odbehla z Bruselu do Bratislavy

Ministerstvo obrany láka na billboardy s vojakmi aj s deťmi, ktoré sú podľa neho tvárami kampane. Rovnako aj na heslá „Hrdinov nerobia reči, ale skutky… Pridajte sa k nám“ či „Máš rád Slovensko? Dokáž to!“, ktoré vraj reaguje na vlastenectvo.

Sulík: Ako vidí spoluprácu s národniarmi po voľbách?

Rezort obrany chce v rámci kampane spolupracovať so strednými školami a úradmi práce a prostredníctvom regrutačných centier plánuje osloviť fitness centrá a plavárne, kde chce letáky umiestniť. Práve ľudia so vzťahom k športu sú jeho cieľovou skupinou.

Marketingová kampaň ministerstva obrany na sociálnej sieti Facebook | Foto: FB ministerstva obrany

Letecká tragédia v Etiópii: Ministerstvo zatiaľ nerozhodlo o vyslaní špeciálu

Hlavne.sk v tejto súvislosti zaujímalo, či lákadlom o prácu vojaka je aj jeho prípadný plat a o koľko si každý mesiac prilepší. Podľa prílohy zákona o štátnej službe profesionálnych vojakov sú vojaci odmeňovaní podľa hodnosti. „Od 1. januára 2019 boli platy vojakov valorizované o desať percent,“ uviedla hovorkyňa ministerstva obrany Danka Capáková. V prípade napríklad v podstate začínajúceho vojaka, ktorý má počet rokov služby do jedného roka, je to suma 778 eur, ktorá sa s rôznymi príplatkami, či už na ošatné alebo zdravie, môže vyšplhať až na 1 200 eur.

Nová mediálna kampaň Ministerstva obrany SR | Foto: Facebook MOSR

 

Ministerstvo však láka aj na to, že počas výcviku, ktorý trvá 11 týždňov, majú uchádzači zabezpečené bezplatné ubytovanie a stravovanie a preplatené cestovné náklady. Počas výcviku im zapožičajú výstroj a výzbroj a za absolvovanie dostanú viac ako 1 100 eur.

FOTO: Vymení raketoplán? Ivan Bella si obzeral jachty a karavány

Na sociálnej sieti Facebook však už krátko po zverejnení plagátov viacerí kritizovali ich vizuál. Negatívnym komentárom sa nevyhla ich grafika a marketing a niektorí ministerstvu odporúčali, aby sa inšpirovalo zahraničnými armádami.

Negatívne komentáre ku kampani ministerstva obrany na sociálnej sieti Facebook | Foto: FB Ministerstva obrany

 

Pritom v podstate nie príliš dobrá kampaň stojí ministerstvo peniaze. Podľa Centrálneho registra zmlúv majú grafické návrhy billboardu, citylightu, plagátu, letáku „Regrutácia“ stáť ministerstvo viac ako 2-tisíc eur a dodať by ich mala autorka Dáša Neubauerová.

Ministerstvo sa už v minulosti snažilo rôznymi spôsobmi prilákať do svojich radov nových ľudí a zvýšiť záujem o prácu vojaka. Podarí sa im tentoraz prilákať viac záujemcov?

Pridajte sa k nám na facebooku – Nájdete nás TU

 

 

Môže vás zaujímať

SaS žiada odvolanie Jankovskej, podľa Remišovej je to morálna nevyhnutnosť