Nenahraditeľní. Rezník sa obklopil odídencami

Generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník (52)

autorská koláž hlavne.sk, TASR, RTVS

Najprv dali šéfovi telerozhlasu košom, dnes sú v plnom nasadení pri ňom. Jaroslav Rezník má vo svojom tíme už nejaký čas staronové posily, ale aj bývalých kritikov. Tím obnovenej relácie Reportéri vedie exriaditeľ rozhlasovej časti RTVS Vincent Štofaník a len nedávno sa vrátil bývalý šéf spravodajstva Juraj Rybanský. Najnovšie radí v rozhlase a šéfuje mu bývalý kolega z ministerstva. Prepojenosť z minulosti odmietajú.

Chcem dostávať pravidelne novinky – Newsletter

„O svojich nových podriadených som sa dozvedel z tlačovej správy. Rezníkovi sa hlásili bývalí rozhlasáci a on ich jednoducho prijal,“ komentoval pri svojom odchode približne pred rokom personálnu politiku nového šéfa RTVS Vincent Štofaník. V rozhlase pôsobil dovtedy deväť rokov, za Mikovej éry šéfoval rozhlasovej časti. Jednotlivé okruhy vrátane internetových rádií RTVS výrazne napredovali, priniesol viacero zásadných inovácií.

Na jar sa vrátil do televízie, aby viedol obnovenú reláciu Reportéri. S investigatívou má bohaté skúsenosti, v minulosti robil podobný formát s názvom Čierny Peter pre spravodajskú televíziu TA3 a za túto prácu získal novinárske ceny.

Riadi Hrnko RTVS? Kotian s Turčíkom v relácii skončili

Do jeho tímu sa z materskej dovolenky mala pýtať aj bývalá šéfdramaturgička Rádia Slovensko Martina Kubániová. Aktuálne je už spolumoderátorkou nových Reportérov.

So Štofaníkom sa poznajú ešte z čias TA3, kde pracovala ako produkčná. Podľa našich informácií za jej pôsobenia v rozhlase mali odísť niektorí redaktori pre nespokojnosť s jej riadením a štýlom práce. Objavili sa vraj i pochybnosti na adresu jej znalostí v rozhlasovej oblasti.

Opozíciu teší návrat Reportérov, Číž má k relácii výhrady

S vedením rádia nemala dovtedy žiadne skúsenosti. Rovnako to bolo aj s jej moderovaním, pre tieto dôvody ju údajne z vysielania stiahli. Nad príchodom Rezníka mala ešte minulý rok po voľbe šéfa RTVS vyjadrovať nespokojnosť a obavy, podpísala aj jeden z otvorených listov redaktorov na jar tohto roka. článok pokračuje nižšie

FOTOGALÉRIA (kliknite na miniatúry)

RTVS: Ohlásený odchod časti spravodajského tímu nás mrzí

Podobná situácia sa zopakovala s bývalým šéfom spravodajstva RTVS. Juraj Rybanský odchádzal ešte v zime so slovami „zdravie mám len jedno“, podľa medializovaných informácií však za tým mali byť nezhody s redaktormi a samotným vedením. Napätie vyústilo najskôr odchodom Rybanského, neskôr skupina nespokojných redaktorov dala výpovede.

„Áno som späť a čo? Kontaktujte našu hovorkyňu,“ reagoval Rybanský, keď sme sa pár dňami zaujímali, kým bol oslovený na spoluprácu a prečo sa rozhodol vrátiť do RTVS.

„Juraj Rybanský po zlepšení svojho zdravotného stavu opätovne nastúpil do RTVS. Od 16. septembra pôsobí v Slovenskom rozhlase ako vedúci Odboru informačných programových služieb. Jeho úlohou je na dennej a týždennej báze vyhodnocovať vysielanie a hľadať možnosti, čo najefektívnejšieho prepojenia spravodajstva a publicistiky na informačných okruhoch SRo,“ vyjadrila sa pre hlavne.sk Erika Rusnáková, hovorkyňa RTVS.

Šéf EBU sa na pôde RTVS stretol s verejnoprávnymi vysielateľmi V4

Podľa našich informácií mali Rybanského koncom septembra predstaviť aj na poradách jednotlivých informačných okruhov (Rádio Slovensko, Regina a RSI) a jeho základný mesačný plat by mal byť okolo 2-tisíc eur. Po svojom odchode v zime nebol doteraz zamestnaný.

„Viacerí sme ostali prekvapení, keď sa tu objavil, hoci sa to už pár dní šírilo po chodbách v rozhlase. Vraj ho nemal Dzurjanin kam upratať, tak oživili zrušenú pozíciu. Bol taký nemastný-neslaný. Na porade nič zásadné nepovedal, chce vraj príspevky Reginy a RSI vysielať na Rádiu Slovensko a naopak, čiže také prepájanie okruhov a odstrániť brepty,“ uviedol pre hlavne.sk náš zdroj.

Rezník: Odmietam spochybňovanie odbornosti a kreditu manažmentu

Pozícia, ktorú Rybanský najnovšie zastáva, bola za Štofaníkovej éry ešte v roku 2015 zrušená, ale po nástupe Michala Dzurjanina je zdá sa obnovená. Na webovej stránke nie je informácia ani takmer mesiac po zmene aktualizovaná. Rybanský mal v minulosti šéfovať práve Dzurjaninovi na tlačovom oddelení ministerstva hospodárstva, ktoré vedie v súčasnosti Peter Žiga (SMER-SD).

„Určite nie je pravdou, že by nástup Juraja Rybanského súvisel s jeho pôsobením s Michalom Dzurjaninom na ministerstve,“ dodala ku podozreniam ich prepojenosti z minulosti Rusnáková.

Dzurjanin sa krátko po svojom nástupe pustil do personálneho upratovania stredného manažmentu, ale aj moderátorov. Niektorí mali skončiť pre komercionalizáciu, ktorú im vytýkal, pričom sám ju nevedel odborne špecifikovať. Za jeho doterajšieho pôsobenia skončili aj moderátori programu Dejiny.sk. Zrušil napríklad nočné moderovanie a vysielanie je vopred nahrávané, vrátila sa ikonická relácia „Pozor zákruta“, zásluhy na nej má však Rezník. Ten ju avizoval vo svojom projekte.

VIDEO: Jeden komunista, druhý hajzel. Vieme, prečo sa Hrnko vadil s vedcami

Menšie názorové nezhody mali vzniknúť aj pri nástupe Rezníkom odobreného šéfdramaturga Milana Urbaníka a ten začal do vysielania zavádzať prvky, ktoré fungujú v komerčných rádiách. On sám dovtedy pôsobil len v tomto prostredí. Dzurjaninovi, ktorý je zástancom „starého dobrého rozhlasu“ sa Urbaníkove ťahy veľmi nepozdávali, čiastočne mu napokon mal vyhovieť.

Na spoluprácu v obrátenej pyramíde uvažoval Dzurjanin spočiatku aj nad zabudnutými rozhlasákmi z 90-tych rokov, s ktorými tam vtedy pôsobil. Podľa kuloárnych informácií je údajne Rezníkom v RTVS trpený. V minulosti ako šéf rozhlasovej rady vystupoval smerom k Rezníkovi kriticky, v roku 2006 bol dokonca jeho protikandidátom pri voľbe šéfa rozhlasu a videl sa už ako víťaz. Post vtedy napokon získala Miloslava Zemková.

Viac informácií? Pridajte sa k nám na facebooku

 

Môže vás zaujímať

Brexit posilnil jednotu v EÚ, mienia poslanci EP V. Maňka a I. Štefanec