Prezidentskí kandidáti mali v televíznom spravodajstve porovnateľný priestor

Prezidentskí kandidáti Maroš Šefčovič a Zuzana Čaputová

foto: facebook, koláž hlavne.sk

Prezidentskí kandidáti Zuzana Čaputová a Maroš Šefčovič získali pred druhým kolom volieb porovnateľný priestor v spravodajstve celoplošných televízií, zobrazení boli väčšinou neutrálne. Vyplýva to z analýzy neziskových organizácií MEMO 98, STRATPOL a Slovenského inštitútu pre bezpečnostnú politiku (SSPI).

VIDEO: Čaputová sa usmieva vedľa zlodeja z pumpy

„Zuzana Čaputová a Maroš Šefčovič získali pred druhým kolom volieb v spravodajstve štyroch celoplošných televízií porovnateľný priestor, pričom boli okrem TA3 zobrazení väčšinou neutrálne. Najviac priestoru im venovala Televízia Joj a najmenej TA3,“ uviedol Rasťo Kužel z organizácie MEMO 98.

„Široké spektrum informácií o oboch kandidátoch tak umožnilo, aby sa voliči mohli kvalifikovane rozhodnúť,“ doplnil.

Najviac informácií bolo podľa Kužela venovaných všeobecnej organizačnej rovine, témam kampane, ako aj volebným prieskumom.

Obaja kandidáti sa podľa odborníkov rozhodli na sociálnej sieti držať stratégie pozitívnej kampane, ktorú viedli od začiatku. „Najemotívnejšie príspevky Maroša Šefčoviča boli spojené s jeho manželkou Helenou, na ktorú sa zniesla kritika po tlačovej konferencii, na ktorej dávala výrazne najavo nespokojnosť s otázkami novinárov,“ vysvetlil Matej Kandrík zo STRATPOL-u.

Prezidentskí Kandidáti odmietli pochybnosti o financovaní svojich kampaní

Negatívne komentáre Šefčoviča smerovali podľa Kandríka k jeho protikandidátke, ktorej vytýkal nezáujem zúčastňovať sa na diskusiách, neskôr kritizoval nejasnosti v prípade jej koncipientskej praxe.

„Väčšina príspevkov Zuzany Čaputovej obsahovala slová vďaky. Oproti kampani pred prvým kolom Čaputová pridávala viac neutrálnych príspevkov, neutrálne a vecné argumenty zvolila napríklad aj v prípade spochybňovanej koncipientskej praxe,“ uzavrel Kandrík.

Môže vás zaujímať

Dvom bývalým manažérom VOP Nováky vymeral súd podmienečný trest