Prezidentskí kandidáti: Týmto nás lákajú v kampaniach!

Robert Mistrík, Zuzana Čaputová, Štefan Harabin, Maroš Šefčovič a Béla Bugár

autorská koláž hlavne.sk, TASR, Facebook, Michal Psota

Predvolebné kampane sú najsilnejším spôsobom, akým si kandidáti snažia nahnať na svoju stranu čo najviac fanúšikov a prípadných voličov. Je samozrejmé, že sa kandidáti snažia na masy ľudí zapôsobiť určitým spôsobom. Akým? To v tomto článku vysvetlil známy slovenský odborník na reklamu, Igor Brossman.

Chcete dostávať viac podobných článkov? Stačí sa prihlásiť na náš bezplatný Newsletter. To najlepšie za posledných 7 dní príde priamo na Váš e-mail. Viac informácií nájdete TU

Odborník na reklamu Igor Brossmann | Zdroj: netky.sk

Najbohatší kandidát na prezidenta: Tie majetky vás dostanú!

Kampane dokážu pohnúť masy. A práve preto je nesmierne dôležité, ako politici dokážu svojimi kampaňami vplývať na cieľovú skupinu obyvateľov, ktorú sa snažia osloviť. Ľudské bytosti sú pomerne komplikované stvorenia, preto aj rozhodovacie procesy, ktoré ľudia používajú, a to aj v prezidentských voľbách, sú pomerne komplikované, vysvetlil odborník na reklamu Igor Brossmann pre hlavne.sk. Podľa Brossmanna sa dá povedať, že sa ľudia rozhodujú oveľa emocionálnejšie, ako si chcú pripustiť.

Opustila nás módna ikona: S Karlom Lagerfeldom sa lúči celý svet

Výskumy hovoria, že sa to úplne rovnako týka nevzdelaných, aj veľmi vzdelaných ľudí. V posledných rokoch sa takmer rozhodujúcou vlastnosťou pri preferenciách kandidátov stáva ich autenticita. Už nie je ani tak dôležité to, čo konkrétne kandidát hovorí, ako sa správa a čo predstiera,“ tvrdí Brossmann. Podľa jeho slov je aktuálne omnoho dôležitejšie to, aby volič uveril, že to čo kandidát hovorí si aj v skutočnosti myslí a správa sa tak, ako to úprimne cíti, nech by to správanie bolo akokoľvek hrozné. Ako na nás teda svojimi kampaňami vplývajú najznámejší prezidentskí kandidáti?

Sviatok zaľúbených: Takto ho trávia prezidentskí kandidáti.

Maroš Šefčovič: Silná stránka aj najväčšie riziko

Maroš Šefčovič | foto: TASR

„Z toho, čo som mal možnosť vidieť, je to štandardná kampaň v duchu štandardných kampaní SMERu, vysvetlil Brossmann. Kampaň Maroša Šefčoviča podľa jeho slov ničím zvlášť nevyniká ani v pozitívnom ani v negatívnom zmysle slova – čo je v tomto prípade dobre, pretože necháva vyniknúť samotného kandidáta. Je určená pre voličov, ktorí idú radi na istotu, nemajú radi experimenty. Kandidát je príjemný, vysmiaty, v obleku – profesionálny európsky politik. To je jeho najsilnejšia stránka, ale ako to už býva, zároveň aj najväčšie riziko, informoval Brossmann.

Top 5 prezidentských kandidátov: Dankovu novelu poriadne zvozili

Róbert Mistrík: Iskra či pozitívny finiš?

Róbert Mistrík | foto: facebook R. Mistríka

Róbert Mistrík začal s kampaňou ako prvý, vďaka čomu podľa odborníka na reklamu získal veľký náskok v znalosti. Podľa toho, čo je vidieť v kampani sa zdá, ako by to bol taký „Maroš Šefčovič opozičného tábora“. Je tu, kandiduje, ale nič extra silné, zapamätateľné sa k nemu neviaže, tvrdí Brossman. V Mistríkovej kampani je podľa odborníka vidieť veľké nasadenie jeho tímu, chýba jej však nejaká unikátnosť, iskra, či silný motív.  Jeho kampani by veľmi pomohol nejaký prekvapivý, nečakane pozitívny finiš, vysvetlil Brossmann v rozhovore pre hlavne.sk

Fico reaguje: Koľko som zobral od Sorosa?

Zuzana Čaputová: Žiarivý príklad autentického kandidáta

Zuzana Čaputová | foto: TASR

Podľa Brossmana sa zdá, že je Zuzana Čaputová najautentickejšia kandidátka. Zdá sa, že nič nepredstiera. Keď hovorí, tak hovorí zo svojej hlavy, to čo si myslí, nie čo jej niekto napísal alebo odporúčal. Keď je unavená, vyzerá unavene, keď je smutná, je to na nej vidno a keď sa usmeje, tak viete, že je to úprimné. To majú ľudia radi, vysvetlil Brossmann. Čaputová je podľa neho typ kandidáta, ktorému ľudia držia palce. Myslím, že v týchto voľbách ju bude voliť aj veľa takých ľudí, ktorí s ňou síce nemusia vo všetkom súhlasiť, ale budú ju voliť preto, že jej chcú pomôcť. Zuzana Čaputová je žiarivý príklad autentického kandidáta, má oveľa väčšie šance, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať,  analyzuje Igor Brossmann.

Šok pre fanúšikov Drobovej: „Gabika, ako si nám toto mohla spraviť?“

Béla Bugár: Stačí, že je

Béla Bugár | foto: facebook B. Bugára

Podľa odborníkovho názoru je Béla Bugár spomedzi prezidentských kandidátov samostatná kapitola. Béla Bugár môže hovoriť čokoľvek, správať sa akokoľvek, pri ňom stačí, že je, tvrdí Brossmann. Čo sa týka preferencií, má svoj železný strop, ktorý nikdy neprerazí. Na druhej strane dno, na ktoré by teoreticky mohol padnúť, nie je hlboko. Pre úspech alebo neúspech tohto kandidáta vo voľbách je kvalita jeho kampane nepodstatná. Úplne stačí, že sa jej zúčastňuje, vysvetlil pre hlavne.sk. Igor Brossmann.

Najbohatší kandidát na prezidenta: Tie majetky vás dostanú!

Štefan Harabin: Fenomén, ktorý si zapamätáte

Štefan Harabin | Foto: Michal Psota

Štefan Harabin je fenomén. Snáď nikto príčetný by pred pár rokmi neuveril, že v roku 2019 bude vážnym kandidátom na prezidenta s takou podporou obyvateľov, informoval Brossmann. Podľa jeho slov je Harabinova podpora výsledkom jeho systematickej, dlhodobej a v istom zmysle konzistentnej komunikácie, ktorou dokáže osloviť jednoduchých, nahnevaných a frustrovaných ľudí. Títo ľudia mu veria bez ohľadu na to, čo hovoril alebo hovorí, napriek tomu, ako sa v minulosti správal alebo teraz správa. Jeho „trumpoidný“ spôsob vystupovania, prejavu či vedenia diskusie môžete len neznášať, alebo milovať. Ale určite si ho zapamätáte, tvrdí Igor Brossmann.

Danko stále zvažuje kandidatúru na prezidenta. Zastavia ho odkazy z parlamentu?

Podľa slov odborníka sú najautentickejšími kandidátmi Zuzana Čaputová a Štefan Harabin. Majú síce úplne odlišné cieľové skupiny, ale rovnako zanietených voličov, ktorý ich obhajujú a bránia s plným nasadením. Ich voliči sú podľa Brossmanna okolo nich zomknutí, pretože sú pre nich autentickým stelesnením ich vlastných nenaplnených snov a túžob. Na rozdiel od Harabina, je pani Čaputová autentická takým spôsobom že dokáže osloviť aj ľudí, ktorí nepatria k jej skalným fanúšikom. Obaja sú v kampani prirodzení, častokrát neštandardní, niekedy komunikačne riskujú, ale sú sami sebou, vysvetlil Brossmann.

Tisíce nakazených ľudí pribúdajú. Na Slovensku sa opäť rozmáha chrípka

Maroš Šefčovič a Róbert Mistrík sú naopak skôr predvídateľnými kandidátmi. Sú štandardní stranícki kandidáti koalície a opozície. Ich kampaň aj celá komunikácia je štandardná, predvídateľná, rovnako ako ich preferencie vychádzajúce z preferencií oboch súperiacich politických táborov. Zdá sa, že hlavným motívom ich kampane je najmä nič nepokaziť, tvrdí Brossmann v exkluzívnej analýze pre hlavne.sk.

Pridajte sa k nám na facebooku – nájdete nás TU

Môže vás zaujímať

Pellegrini bude v utorok ráno čeliť odvolávaniu osobne