Saková: Slovensko podporí Srbsko v oblasti elektronizácie verejnej správy

Ministerka vnútra SR Denisa Saková (SMER-SD)

foto: TASR

Slovensko je pripravené odovzdať svoje skúsenosti s reformou a elektronizáciou verejnej správy Srbsku. Informovala o tom ministerka vnútra SR Denisa Saková (Smer-SD) po stretnutí so srbskou premiérkou Anou Brnabičovou v Klientskom centre na Tomášikovej ulici v Bratislave. O stretnutie podľa rezortu vnútra požiadala srbská strana, ktorá si chcela pozrieť fungovanie a priestory klientskeho centra v praxi.

 „Jej záujem vyplýva z toho, že Srbská republika stojí pred neľahkou úlohou, tak ako SR v rokoch 2012 – 2013. Chce reformovať verejnú správu a chce poskytovať lepšie služby občanom,“ ozrejmila Saková. Zároveň potvrdila, že Slovensko poskytne podporu Srbsku nielen v otázkach administratívnych služieb, ale aj v ďalších oblastiach v súvislosti s eGovernmentom.

Ani Rakúsko nedosiahlo kompromis pri reforme azylovej politiky EÚ, uviedla Saková

 Saková skonštatovala, že jednou z aktivít Slovenska v rámci ESO bolo práve vybudovanie klientskych centier v okresných mestách po celom Slovensku. V súčasnosti je podľa jej slov na Slovensku otvorených zhruba 55 z celkových plánovaných 79 centier. Od otvorenia bratislavského pracoviska vo februári 2016 obslúžili približne 1,2 milióna klientov. Doplnila, že kým sa priemerná doba čakania na jednotlivých úradoch v minulosti pohybovala v hodinách, v bratislavskom centre je to aktuálne okolo 16 minút.

Vybudovanie klientskych centier sa podľa jej slov stretlo s pozitívnou odozvou občanov. „V rámci celého Slovenska hovoríme o 72-percentnej pozitívnej odozve našich občanov na jednotlivé služby, ktoré v rámci klientskych pracovísk poskytujeme. Tu v Bratislave konkrétne hovoríme o 92-percentnej spokojnosti občanov, ktorí toto klientske pracovisko navštívia,“ povedala.

Saková: Najskôr treba doriešiť kompetencie Frontexu a až potom jeho obsadenie

So srbskou premiérkou hovorili aj o reforme systému eGovernment a o jeho základnom prvku, ktorým je podľa nej elektronický občiansky preukaz. „Oboznámili sme ju s celým priebehom budovania eGovernmentu na Slovensku od roku 2007 s tým, že sme podali aj podrobné informácie, ako v rámci eGovernmentu postupovalo ministerstvo vnútra, že publikoval do dnešnej doby zhruba 150 elektronických služieb, ktoré sa paralelne poskytujú, respektíve používajú aj pri poskytovaní servisov v rámci klientskych pracovísk,“ vysvetlila.

Nahrávka Gorily zrejme ako dôkaz pred súdom neobstojí, pripustila Saková

Brnabičová ozrejmila, že čo sa týka elektronizácie štátnej správy, má Srbsko ambíciu poskytovať kvalitné verejné služby, ktoré budú digitalizované aj s využitím všetkých výdobytkov IT sektoru. Myslí si, že obe vlády, slovenská i srbská, sú orientované na to, aby zásluhou elektronizácie verejnej správy a služieb štátu poskytovaných občanom dosiahli efektívnejšie a transparentnejšie poskytovanie služieb s menšou mierou korupcie.

Srbská premiérka je vďačná, že je Slovensko pripravené zdieľať s jej krajinou svoje skúsenosti a odovzdať rady v tejto oblasti. Pozitívne zhodnotila aj úspešnosť klientskeho centra v Bratislave.

Môže vás zaujímať

Most-Híd a MKDA-MKDSZ pôjdu do volieb spoločne