Jednou vetou

Transparentné účty strán: Najviac má Smer-SD, OĽaNO menej ako 200 eur

Pohľad do rokovacej sály NR SR, 2. 4. 2020, ilustračné

foto: K NR SR

Dva mesiace po voľbách má Smer-SD na transparentnom účte vyše 221-tisíc eur, KDH 141-tisíc eur. Ostatné strany ďaleko zaostávajú. Na transparentnom účte víťazného hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti sa nachádzajú financie vo výške 151 eur

Niečo vyše dva mesiace po voľbách do Národnej rady SR má opozičná strana Smer-SD na svojom transparentnom účte 221-tisíc eur. Mimoparlamentné Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) disponuje na účte zostatkom viac ako 141-tisíc eur.

Vládne strany

Na transparentnom účte víťazného hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) sa nachádza 151 eur. Vyplýva to z údajov, ktoré sú dostupné na internete.

Na transparentom účte vládnej strany Za ľudí exprezidenta Andreja Kisku je k dnešnému dňu 27-tisíc eur. Ostatné politické strany za nimi ďaleko zaostávajú. Strana Sloboda a Solidarita (SaS), ktorá je jednou zo súčasných vládnych strán, má na účte 3 630 eur. Ďalšia vládne hnutie Sme rodina disponuje zostatkom 1 033 eur.

Ďalšie strany

Strany Most-Híd a Slovenská národná strana (SNS), ktoré na Slovensku vládli počas volebného obdobia 2016 až 2020, majú na účtoch 1 585 eur a 1 489 eur. Ostatné politické subjekty kandidujúce vo februárových parlamentných voľbách majú na účtoch sumy pod tisíc eur.

Napríklad, Maďarská komunitná spolupatričnosť 323 eur, Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko 78 eur, Vlasť 77 eur, Spolu – občianska demokracia 76 eur, Progresívne Slovensko 59 eur a Dobrá voľba 41 eur.

Mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS) koncom februára uviedla, že politické subjekty podľa ich odhadov minuli na kampaň pred tohtoročnými parlamentnými voľbami po zarátaní všetkých faktúr viac ako 19 miliónov eur, teda o milión viac ako pred štyrmi rokmi.

TIS zároveň koncom marca informovala, že strany dali deväť miliónov eur na billboardovú kampaň. Do internetovej reklamy vložili strany podľa prepočtu TIS 3,6 milióna eur, pričom najdrahšiu internetovú kampaň mala koalícia Progresívne Slovensko/Spolu – občianska demokracia (PS/Spolu). Na inzerciu v novinách minuli politické subjekty kandidujúce vo februárových voľbách 1,4 milióna eur.

Môže vás zaujímať

MATOVIČ: Pre všetky hromadné podujatia budú platiť rovnaké podmienky