Érsek: Žiadna emisná norma sa nezmenila, len vieme lepšie kontrolovať STK
„Počas rekonštrukcie sústavy boli halogénové návestidlá vymenené za nové moderné návestidlá s LED svetelným zdrojom. Svetelná približovacia sústava naviguje pilotov lietadiel v noci a za zníženej dohľadnosti, napríklad za hmly,“ priblížila Ševčíková.
Letisko v Bratislave je podľa nej prvým letiskom na Slovensku s približovacou svetelnou sústavou, ktorej návestidlá obsahujú LED svetelné zdroje. „Takéto približovacie sústavy využívajú napríklad letiská Londýn-Heathrow, Paríž-Orly či letisko v Osle,“ doplnila.
Prevádzkové postupy a minimá na dráhu 22 ostali nezmenené, nová približovacia svetelná sústava však zmenila sklon profilu, povedal vedúci oddelenia svetelno-zabezpečovacích zariadení letiska Marek Podmanický.
„Použitím LED svetelných zdrojov sa zvýšila viditeľnosť celej svetelnej sústavy, a to v závislosti od denných a meteo podmienok, približne až o 20 percent,“ vysvetlil Podmanický s tým, že tieto zmeny majú priamy vplyv na bezpečnosť v civilnom letectve, pretože znižujú pravdepodobnosť straty vizuálneho vedenia pilota počas priblíženia a pristátia.
Medzi Ruskom a Čínou spojili prvý cestný most nad veľtokom Amur
Letisko M. R. Štefánika má dve vzletovo-pristávacie dráhy, hlavnú dráhu 13-31 a vedľajšiu dráhu 04-22. Svetelné približovacie sústavy sa nachádzajú pred pristávacími dráhami 31 a 22.