Dôvodmi sú najmä jedno z najvyšších daňovo-odvodových zaťažení v Európskej únii (EÚ), druhá najvyššia sadzba dane z motorových vozidiel v EÚ, negatívne dôsledky zdaňovania vreckového pri zahraničných pracovných cestách u mobilných zamestnancov. Ďalej ide o vysokú administratívnu záťaž zamestnávania cudzincov z tretích krajín mimo EÚ. S tým súvisí nedostatok vodičov, ktorí odchádzajú za lepšími podmienkami do zahraničia.
Luxembursko ako prvá krajina na svete zruší všetky poplatky za verejnú dopravu
Dopravcovia sa na 28. Plenárnom zhromaždení (1. decembra) zhodli na výzve vláde, rezortom financií a práce, aby začali s plnou vážnosťou riešiť najpálčivejšie problémy dopravcov. Problémy boli podľa nich dlhodobo v úzadí, pretože na riešenie nebola doteraz politická vôľa.
Združenie pripravilo pre slovenských dopravcov manuál o možnosti zmeniť sídlo spoločnosti, respektíve preregistrovania zo Slovenskej republiky do okolitých krajín. „V prípade, že cestní dopravcovia v najbližšej dobe nebudú vidieť zo strany najvyšších orgánov štátnej správy významný posun v ich vnímaní svojich problémov, je vysoká pravdepodobnosť, že veľký počet slovenských dopravcov v priebehu roku 2019 presunie svoje podnikanie napríklad do Českej republiky alebo do Poľska,“ uvádza ČESMAD.
Pohár trpezlivosti na stavbe tunela Višňové pretiekol, povedal Pellegrini
ČESMAD Slovakia konštatoval, že rokuje so zástupcami ministerstiev a dôkazom toho bola aj vysoká účasť predstaviteľov Ministerstva dopravy a výstavby SR na tohtoročnom Plenárnom zhromaždení. Práve prístup tohto rezortu slovenskí cestní dopravcovia považujú za profesionálny a korektný.
ČESMAD Slovakia reprezentuje viac ako 1000 dopravných spoločností. Členovia združenia zamestnávajú približne 22.000 zamestnancov, s objemom približne 15.000 vozidiel predstavujú viac ako 50 % dopravných kapacít Slovenska.