Chceme, aby najlepšie a najčistejšie autá boli vyrábané v Európe, tvrdí Šefčovič

Európska komisia (EK) má ambície, aby najlepšie a ekologicky najčistejšie autá boli vyrábané v Európe. Uviedol to vo štvrtok podpredseda EK pre Energetickú úniu Maroš Šefčovič v rámci slávnostného otvorenia medzinárodného autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom. Na otvorení autosalónu sa zúčastnila aj nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Medzinárodný autosalón má podtitul „Budúcnosť teraz“ a je zameraný aj na oblasť novej mobility, vrátane elektrických a autonómnych vozidiel. Súčasťou vystavených exponátov je aj AeroMobil, lietajúce auto zo Slovenska.

Delegáciu Európskej komisie, ktorá sa na autosalóne zúčastní rôznych sprievodných podujatí, dotvárajú eurokomisár pre rozpočet a ľudské zdroje Günther Oettinger, komisárka pre dopravu Violeta Bulcová a komisárka pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť Marija Gabrielová.

Nebyť zavisílí od ázijských výrobcov

Šefčovič vystúpil s prejavom na tému „Európska mobilita – urýchlenie do budúcnosti“. V správe pre TASR upozornil, že ambície Európanov sú jednoznačné:

„Chceme, aby najlepšie a najčistejšie autá boli vyrábané v Európe. Chceme, aby tieto autá používali špičkovú infraštruktúru, aby boli svetovou špičkou najprv pre alternatívne palivá a neskôr aj pre autonómne autá,“ uviedol slovenský eurokomisár.

V súvislosti s hlavnými prioritami rozvoja európskeho automobilizmu dodal, že je nevyhnutné, aby Európa bola v hre aj vo výrobe batérií pre elektrické autá a nebola závislá od ázijských výrobcov.

Zdroje treba nasmerovať do pracovnej sily

„Európska komisia je pripravená pomôcť tejto tranzícii,“ odkázal Šefčovič a dodal, že táto pomoc môže mať formu kombinovaných finančných nástrojov Únie, zdrojov z Európskej investičnej banky (EIB) a súkromného kapitálu.

Šefčovič tiež pripomenul, že ďalšie zdroje bude treba nasmerovať do pracovnej sily, pretože plánované revolučné zmeny v oblasti mobility sú aj o nových zručnostiach, ktoré musia odrážať digitálnu éru spojenú s dátami či robotikou.

„Nemáme na výber. V hre je veľa. Automobilový sektor zamestnáva približne 12,6 miliónov Európanov, takmer šesť percent pracovnej sily. Európa musí zostať v hre a zostať globálnym lídrom,“ uviedol Šefčovič.

Môže vás zaujímať

VSŽ Košice/ US Steel

Zamestnanci U.S. Steel Košice žiadajú vládu o záchranu oceliarstva