Deväť z desiatich e-shopov očakáva v čase Vianoc zvýšenie obratu

Ilustračné foto

foto: Pixabay.com

Internetové obchody na Slovensku očakávajú v období okolo Vianoc zvýšený záujem ľudí o nakupovanie cez internet.

Zvýšenie obratu v čase Vianoc totiž očakáva deväť z desiatich slovenských e-shopov. Štyria z desiatich pritom odhadujú, že sa im obrat počas tohtoročných sviatkov zvýši oproti minulému roku o viac ako 30 %.

NBS odkazuje: Analytici, fakty o Hudákovi si nabudúce overte!

Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť KPMG v spolupráci s agentúrou ui42. Prieskum prebehol formou online dotazníka na vzorke 105 respondentov v októbri a v novembri tohto roka.

„Ľudia sú pred Vianocami často presýtení nakupovaním v nákupných centrách. Preto, ak poznajú e-shop, ktorému dôverujú, alebo ich osloví s ponukou, uprednostnia zadováženie darčekov z pohodlia domova,“ opísala partnerka KPMG na Slovensku zodpovedná za sektor maloobchodu Ivana Mazániková.

Podľa prieskumu si zároveň tretina respondentov myslí, že ich najväčšou konkurenčnou výhodou je zákaznícky servis. Z vrcholu rebríčka sa tak odsunul na druhé miesto širší sortiment, ktorý tento rok spomenulo ako svoju top výhodu 21 % opýtaných.

Automobilky Hyundai a Kia budú čeliť v USA spoločnej žalobe

Čo sa týka vytvárania nových e-shopov, v prieskume sa 44 % opýtaných vyjadrilo, že ich e-shop vznikol z túžby mať vlastné podnikanie.

„Z našich skúseností vyplýva, že e-shopy si dnes zakladajú skôr skúsenejší ľudia s praxou v ‚klasickom‘ zamestnaní. Mať vlastné podnikanie pre nich znamená možnosť sa realizovať, a zároveň určitú časovú flexibilitu,“ vysvetlil spoluzakladateľ ui4 Martin Krupa.

Prieskum priniesol tiež zistenie, že slovenské e-shopy majú globálne ambície. V horizonte dvoch rokov plánuje expanziu na ďalšie trhy 42 % opýtaných, ďalších 30 % to zvažuje.

Môže vás zaujímať

Poslancov čaká reforma nemocníc aj zavedenie 365-dňovej diaľničnej známky