Hlina: Minister dopravy a výstavby Érsek ignoruje severnú trasu diaľnice

Alojz Hlina predseda KDH

Foto: TASR

Predseda KDH Alojz Hlina vyzval ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka (Most-Híd), aby neignoroval severnú trasu diaľnice, ktorá má spojiť Bratislavu a Košice. Ako na piatkovej tlačovej konferencii v Košiciach spolu s podpredsedom KDH Pavlom Zajacom povedal, Érsek uprednostňuje južnú trasu z politických a ekonomických dôvodov. Rezort tvrdí, že ide o politické vyhlásenie.

„Diaľnice sa stali rukojemníkom politiky. Existuje severná, južná a maďarská trasa. Čo sa týka severnej, nechýba veľa. Problémom je to, že strana Most-Híd ignoruje jej výstavbu,“ povedal Hlina. „Dovolíme si tvrdiť, že prioritou strany je južná trasa, pretože tam má voličov. Na čo najskoršom dokončení severnej trasy – aj vzhľadom na rozostavanosť, však záleží celému Slovensku. Potom je tu maďarská trasa, na tej záleží Maďarom,“ uviedol.

Adept na post špeciálneho prokurátora SR Šanta: Toto ho spája s Bašternákom

Podľa predstaviteľov KDH možné dokončenie diaľnice z Bratislavy do Košíc nebude v avizovanom roku 2026, ale oveľa neskôr. Hovoria, že je potrebné zintenzívniť práce.

Pripomenuli tiež, že v súvislosti s výstavbou diaľnice D1 sú problematické napríklad tunely Višňové a Čebrať, úsek Hubová – Ivachnová či obchvat Prešov, západ – Prešov, juh. „Teoreticky by sme diaľnicu mohli dostavať v roku 2028. Maďari sľubujú, že ju dostavajú v roku 2022. Niekomu na tom záleží, aby to bolo cez Budapešť. Nie je to len o technickom riešení, identifikujeme politický záujem. Vyzerá to  tak, že Most-Híd sa predbieha s maďarským premiérom Viktorom Orbánom, či to bude maďarská trasa, alebo Érsek bude môcť dokumentovať, že južnú trasu skoro dokončil,“ povedal Hlina.

Uuuuups! Koľko zarobili firmy cez ktoré sa mali prepierať peniaze z korupcie?

Ministerstvo dopravy a výstavby SR reagovalo, že vyjadrenie KDH sa nezakladá na pravde, ale ide o čisto politické vyhlásenie, „Mimoparlamentná strana KDH sa snaží upútať pozornosť témami, ktoré sú evidentne nezmysel, a možno si to overiť na faktoch. Súčasný minister dopravy odblokoval výstavbu a znova naštartoval výstavbu na tuneli Čebrať (úsek D1 Hubová – Ivachnová), doriešil chýbajúce EIA a naštartoval výstavbu na D1 Prešov, západ – Prešov, juh a zároveň aj naštartoval výstavbu D1 Budimír – Bidovce. Zároveň veľmi intenzívne tlačí na dokončenie tunela Višňové a s ním súvisiacich úsekov D1 pri Žiline,“ uviedla v stanovisku pre TASR hovorkyňa rezortu Karolína Ducká s tým, že vpred sa hýbe aj projektová dokumentácia na posledný chýbajúci úsek D1 Turany – Hubová, kde je už platné posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).

Môže vás zaujímať

Pasívne saldo agroobchodu za január až september medziročne stúplo o 27,5%