Jaro Slávik: Stále je tu množstvo talentov a tu sa najlepšie prejavia

Známy porotca Jaro Slávik rozbieha nový projekt

autorská koláž hlavne.sk, Instagram

Známy porotca talentových súťaží Jaro Slávik (45) sa púšťa do prevratnej aplikácie na podporu nových a neobjavených talentov. Projekt, ktorý intenzívne pripravuje so svojim tímom, má byť spustený v septembri. Bude obsahovať viaceré kategórie. Opýtali sme sa ho, o čom bude BOOYANG, kedy sa zrodil nápad, ale aj koľko sa investuje do rozbehu tohto jedinečného start-upu.

EXKLUZÍVNE: Rozhovor s Jarom Filipom, ktorý vychádza až po 25 rokoch

Nekompromisný kat, ale aj lovec talentov, Jaro Slávik pripravuje svoj nový projekt, aký tu ešte nebol. V prvej fáze sa zameriava na teritórium bývalého Česko-Slovenska. Časom sa nebráni expandovaniu na ďalšie trhy. Nápad sa v ňom takpovediac zbieral už nejaký ten piatok, teraz však dozrel čas na jeho realizáciu. Obklopil sa viacerými profíkmi na rôzne oblasti, od umenia, standup, šport až po varenie a ďalšie kategórie. Tí spolu s ním celý start-up pripravujú na úspešné spustenie. Aplikácia BOOYANG by mala začať fungovať už v septembri tohto roka. Jaro Slávik si našiel čas a odpovedal na pár našich otázok.

Ako dlho si mal nápad spustiť „BOOYANG“?

Je to evolúcia, vždy na začiatku bola nejaká cesta. Už dlho som rozmýšľal, ako spojiť talent a kreativitu a BOOYANG je prirodzené vyústenie tejto cesty. Neprišlo to však hneď. Možno v roku 2010, keď som sa vrátil z Warner Music, prišla ponuka do Talentu (TV JOJ a Prima) sociálne siete začali ukazovať svoje možnosti. Tam niekde sa to začalo rodiť.

Sociálne siete majú budúcnosť pre hľadanie talentov?

Ja si myslím, že áno. Určite je to cesta pre ľudí z akejsi bubliny. Predstavme si špecializovaný obchod s platňami, ktorý vie poradiť od blues, cez rock, folk, jazz až po ska. Tak presne toto bude naša platforma. Hneď sa zorientujete a vyberiete si to, čo vás zaujme. Aplikácia je intuitívne navrhnutá tak, aby vás veľmi presne nasmerovala k obsahu, ktorý vás zaujíma.

Ako to bude konkrétne vyzerať?

Bude tam autor a divák. Bude tam deväť kategórií, v ktorých sa budú záujemcovia – talenty prezentovať. Ten, koho video získa najviac hlasov, lebo na tomto princípe to bude fungovať, získa prémiovú cenu, ktoré je vo výške 10 tisíc eur.  Diváci majú priamu možnosť podporiť toho, kto sa im páči. Stávajú sa vlastne „predpovedačmi“ talentu, ktorý je naj, ktorý má najlepšie video a pod. Bude to veľmi „user friendly“.

Koľko ľudí pracuje na aplikácii BOOYANG?

V súčasnosti je to okolo tridsať ľudí a v zahraničí spolupracujeme s dvomi poradcami. Jedným z nich je Dion Singer, manažér Cher a Michela Bublého a druhý je Pete Downton, zakladateľ 7digital, ktorý riešil autorské práva pre TikTok. Mám svoj „Dream Team“, v ktorom žáner comedy má na starosti Ivo Ladižinský, žáner fashion-beauty známa influencerka Mirka Slobodníkova z Levíc, šport zasa Alžbeta Peťková majsterka sveta a Európy v bodyfitness a na gastro dohliada Ludwig Bagin. Výkonná riaditeľka je Lenka Slaná, ktorú ľudia môžu poznať z talentových súťaží. Všetci sme z procesu prípravy nadšení a časom máme ambíciu pripraviť platformu pre začínajúce spevácke hviezdy na celom svete. Momentálne inštalujeme tretiu verziu prototypu, koncom júla by sme mali mať skúšobnú verziu, ktorú budeme testovať naplno. Dochádza nám síce dych, ale atmosféra v tíme nás poháňa vpred. Sme už v cieľovej rovinke a  v septembri to ide naplno von.

Kto všetko sa môže v septembri pripojiť?

Bude to Česko-Slovenská operácia. Chceme ukázať, že to ide a dobre funguje. Neplánujeme hneď konkurovať a súperiť s tými, čo sú na trhu viac rokov. Chceme predovšetkým pomôcť talentom a kreatívnym ľuďom, dať ich všetkých na jedno miesto a pomôcť im zmeniť svoj život.

Aká je vstupná investícia pre spustenie aplikácie?

Vyše milión eur. To sú konkrétne peniaze a k tomu samozrejme patria vzťahy, kontakty, goodwill a pod..

Zarobí si to na seba?

Máme niekoľko biznis modelov, asi päť pilierov a prepočty ukazujú, že návratnosť investície bude asi tak 6 rokov. Časom sa pridajú silné brandy, ktoré dokážu priamo podporovať konkrétne talenty, aj to je jedna forma spolupráce.

Plánuje neskôr BOOYANG preniknúť na iné trhy?

V tejto chvíli pracujem skôr s ideou multilokálneho kontentu. Nikdy nebude nikoho na Slovensku zaujímať, čo robí napríklad saudský chlapec na ulici, alebo čo dokáže teheránske dievča a pod. Časom možno Poľsko, Nemecko, Abu-Dhabi. Neskôr máme ambíciu pôsobiť v krajinách ako Čina, India, Malajzia alebo Indonézia. V každom prípade momentálne je našou prioritou byť autentický a pomáhať ľuďom, ktorí sú šikovní v danom regióne. Nechceme diktovať celoplošný vkus.

Ďakujeme za rozhovor.

Môže vás zaujímať

Štefanec: SR musí po vyšetreniach OLAF vrátiť 5,9 milióna eur do rozpočtu EÚ