Kaufland vyhlasuje boj plastovým obalom

Kaufland

Foto: Repro foto retailbiz.com.au

Spoločnosť Kaufland sa rozhodla vyradiť z ponuky vybrané plastové druhy tovaru do konca roku 2019. Zároveň plánuje do roku 2025 znížiť celkovú spotrebu plastov minimálne o 20 percent a všetky jej privátne značky budú mať stopercentne recyklovateľné obaly.

Boj proti plastu je v spoločnosti čoraz viac spomínaná téma, v ktorej má maloobchod kľúčovú úlohu. Aj spoločnosť Kaufland si je toho vedomá. Preto začala uplatňovať stratégiu, v ktorej sú jasne definované ciele: znižovanie spotreby plastov, zlepšovanie recyklácie a zameranie sa na trvalo udržateľné obaly. V rámci tejto stratégie sa Kaufland zaväzuje znížiť vo všetkých krajinách, kde pôsobí, spotrebu plastov minimálne o 20 percent do roku 2025, zabezpečiť stopercentnú recyklovateľnosť umelých obalov svojich privátnych značiek, a tiež do konca roku 2019 vyradiť z ponuky vybrané druhy plastových tovarov.

„Tým, že zostávajúce umelohmotné obaly našich privátnych značiek sa stanú plne recyklovateľnými, môžeme ich zaradiť do obehu recyklovateľných druhotných surovín, a výrazne tak zredukujeme zaťaženie životného prostredia,“ vysvetľuje ďalšie kroky spoločnosti Kaufland Slovenská republika Richard Bendík, riaditeľ nákupu.

Čítajte viac: V Indickom meste zakázali používať plastové fľaše

Používanie baliacich materiálov by malo byť výrazne zredukované. Všade tam, kde je to možné, ich Kaufland prestane používať úplne, a to v rámci celej spoločnosti. Do konca roka 2019 budú vyradené z ponuky plastové nápojové slamky privátnych značiek a jednorazový plastový riad. Popri trvalo udržateľnom papierovom riade bude do sortimentu, ešte vo väčšej miere, zahrnutý viacnásobne použiteľný riad. Kaufland Slovensko už v uplynulom roku vyradil z predaja najpoužívanejšiu plastovú tašku a nahradil ju ekologickým variantom – plátenou taškou z bio bavlny. Spoločnosť sa od roku 2013 zaviazala k tomu, že pri výrobe vlastnej pleťovej a telovej kozmetiky, ako aj pracích a čistiacich prostriedkov nebude používať mikroplasty.

Kaufland dlhodobo edukuje svojich zákazníkov v oblasti ochrany životného prostredia, lebo verí, že ak sú zákazníci dostatočne informovaní o ekologickejších alternatívach, je väčšia pravdepodobnosť, že zmenia svoje nákupné správanie. Preto má v Kauflande zákazník už niekoľko rokov možnosť odovzdať druhotné suroviny ako sú plasty, papier, použité baterky, žiarovky a malé elektrospotrebiče.

„Kaufland je, ako jedna z vedúcich spoločností na maloobchodnom trhu v Európe, zodpovedný za uvedomelé zaobchádzanie so životným prostredím a zdrojmi. V rámci stratégie ohľadne plastov môžeme cielenými opatreniami veci ovplyvniť a meniť. To sa samozrejme nedá z jedného dňa na druhý, máme pred sebou ešte kus práce. Ale chceme nadviazať na naše predchádzajúce opatrenia – obehové hospodárstvo a menej plastov,“ hovorí generálny riaditeľ Kaufland Slovensko Paul Pauls.

Môže vás zaujímať

Trump sa mýli, ak tvrdí, že obchodná vojna nemá vplyv na USA, uviedli v Moody’s