KDH vyzýva Érseka, aby nepodpísal zmluvu so ZSSK na 10 rokov

Minister dopravy Árpád Érsek

Foto: TASR

K nepodpísaniu zmluvy so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) na ďalších 10 rokov na príslušné trate vyzval v pondelok ministra Árpáda Érseka (Most-Híd) europoslanec Ivan Štefanec z mimoparlamentného KDH.

Najmä vzhľadom na budúcnosť a kvalitu služieb by mal podpísať dohody najviac na tri roky, povedal europoslanec s tým, že minister pripravuje podpis v najbližšom období. „Takéto opatrenie dokáže pripraviť občanov na vstup ďalších investorov, ktorí majú záujem na tom, aby sme na Slovensku cestovali lepšie,“ konštatoval Štefanec.

Priestor pre zlepšenie vidí v liberalizácii dopravných služieb. „Hovoríme jednoznačne nie štátnemu monopolu, ale hovoríme áno slobodnej súťaži, ktorá dokáže zlacniť a skvalitniť cestovanie po železnici,“ dodal. Zdôraznil, že sa treba zbaviť neefektívnosti a dosahu na štátny rozpočet. Na európskej úrovni bol štvrtý balíček o liberalizácii dopravných služieb prijatý už v roku 2016, dodal europoslanec.

Podpredseda hnutia Pavol Zajac pripomenul, že nástup súkromného prepravcu by privítali aj niektorí starostovia na východnom Slovensku. Poukázal aj na nárast prepravených osôb na trati Bratislave – Komárno prostredníctvom súkromného prepravcu.

Vesmírny systém Galileo využíva už miliarda používateľov smartfónov

Zároveň vyzval šéfa Ministerstva dopravy a výstavby SR, aby povedal, prečo bola zrušená súťaž na trať Banská Bystrica -Bratislava. V súvislosti s vypísanou súťažou na trať Žilina – Rajec ho vyzval na jej predĺženie, pretože by mala byť vyhodnotená koncom roka 2019 a už začiatkom februára 2020 by mal vysúťažený prepravca na nej jazdiť. Dodal, že v susednej ČR súťažia trate s vyše ročným predstihom, aby sa záujemcovia pripravili.

Tretia výzva smerom k ministrovi smerovala k tomu, aby zrušil dotáciu na vlaky prevádzkované ZSSK spolu s Českými dráhami na území SR na trati Košice – Praha ročne vo výške 5 až 6 miliónov eur zo strany slovenského rezortu dopravy, pritom na území ČR nie sú podľa jeho slov dotované. Uvedené financie by podpredseda Zajac investoval do železničnej infraštruktúry.

Môže vás zaujímať

Sociálny výbor odobril rast minimálneho dôchodku, opozícia upozorňuje na riziká