Mobilní operátori hlásia pokojné sviatky, ale aj rekordy v prenesených dátach

Ilustračné foto

foto: TASR

Na Štedrý deň sa už tradične mení správanie Slovákov. Pozdravy rodine a známym spravidla strieda nebývalý pokoj mobilných telefónov. Tento rok prišla "tichá noc" o siedmej podvečer, "štvorkári" vtedy odložili svoje telefóny. Celkom zákazníci operátora na Štedrý deň poslali 1.546.655 SMS správ, čo je o 15 % viac ako pred rokom v ten istý deň.

„Najviac hovorov uskutočnili naši zákazníci na Štedrý deň dopoludnia medzi 10. a 11. hodinou. Poobede a večer sa už viac dátovalo a esemeskovalo. Najväčší útlm oproti obvyklej prevádzke v našej sieti sme zaznamenali medzi 18.00 a 19.00 h podvečer,“ opisuje správanie zákazníkov 4ky jej technický riaditeľ Patrik Kollaroci.

Aj keď počet hovorov pripadajúcich na tento deň je porovnateľný s minulým rokom, priemerná dĺžka odchádzajúceho hovoru predstavovala na Štedrý deň iba 127 sekúnd. Pri prichádzajúcich hovoroch bola priemerná dĺžka hovoru 150 sekúnd. Už dlhodobo možno vidieť trend, keď sa priemerná dĺžka klasických hlasových hovorov skracuje na úkor dátových prenosov.

V porovnaní s vlaňajškom preniesli zákazníci 4ky na sviatočný deň výrazne viac dát, celkovo išlo o 61,07 terabajtu (TB) prenesených dát, čo predstavuje 19 % nárast oproti predchádzajúcemu roku.

Mali by sme zahodiť zhon, vypnúť počítače a mobilné telefóny, odkázal Kiska

Zákazníci O2 na Štedrý deň poslali svojim známym takmer 9,3 milióna SMS a vyše 420.000 MMS správ. Operátor okrem toho poskytol viac ako 3,7 milióna hovorov. Trend masívneho nárastu využívania dátovej siete sa potvrdil aj tento rok. Celková dátová prevádzka v mobilnej sieti O2 vzrástla až o 303 %.

„Zo štatistík vidíme, že počet odoslaných SMS správ na Štedrý deň síce mierne poklesol (o 10 %) oproti vlaňajšku, avšak bol kompenzovaný nárastom prenesených obrazových MMS správ (o 13 %). Podľa našich očakávaní nárast využívania mobilných dát je skutočne masívny, a to o viac ako 300 %, pričom drvivá väčšina dát bola prenesená v modernej 4G LTE sieti,“ opisuje trend Tereza Molnár, šéfka komunikácie spoločnosti.

Automobilka Groupe PSA Slovakia od januára zvýši mzdy zamestnancov

Nárast zaznamenala aj hlasová prevádzka Orangeu. Zákazníci Orangeu uskutočnili na Štedrý deň 6.415.991 hovorov, z toho 3.182.784 odchádzajúcich a 3.233.207 prichádzajúcich hovorov. Najviac, viac než 750.000, ich bolo zrealizovaných medzi 10. a 11. hodinou. Celkový počet uskutočnených hovorov medziročne narástol o 3 %.

„Tisíce zákazníkov uprednostnili zasielanie vianočných vinšov cez tradičné SMS či MMS správy. Najviac SMS správ, viac než 1,035 milióna z celkového počtu takmer 9,9 milióna, bolo odoslaných medzi 16. a 17. hodinou. MMS správ v sieti Orange bolo odoslaných 874.139, čo predstavuje 40 % nárast oproti minulému Štedrému dňu. Zákazníci ich najviac posielali medzi 12. a 13. hodinou, keď ich bolo odoslaných 80.762,“ informovala Alexandra Piskunová, hovorkyňa spoločnosti.

Môže vás zaujímať

Developer postaví dve logistické haly v Košiciach