Na Slovensku kraľuje pivo v plechovkách, čapované pivo sa umiestnilo na druhom mieste

Ilustračné foto

zdroj: TASR

Slováci uprednostňujú plechovkové pivo. Plechoviek sa v tomto roku predalo dvakrát toľko ako sklenených fliaš. Radi však siahajú aj po čapovanom pive, ktoré sa v preferencii zákazníkov zaradilo hneď za plechovkové.

„So silnejúcou dôležitosťou maloobchodného segmentu sa postupne menia aj preferencie spotrebiteľov z hľadiska typov balení. Slovensko sa profiluje k plechovkovému trhu,“ povedal vo štvrtok v Bratislave na stretnutí s novinármi obchodný riaditeľ spoločnosti Pivovary Topvar Martin Grygařík.

Niektoré pivovary zvýšia ceny piva, môžu za to vyššie vstupné náklady

Ako ďalej uviedol, aj keď je Slovensko pomerne malé, chute konzumentov nie sú všade rovnaké. Bratislava je posunutá najviac k tradičnému pivu, najmä v prémiovejších variantoch (12 %, špeciály). Z nových trendov sú obľúbené skôr cidery. Na východe Slovenska hrali v roku 2017 prím beer-mixy.

Ochutené nealkoholické pivo je najdynamickejšie rastúcou kategóriou za posledný rok. Slováci po ňom siahajú čoraz viac a vďaka tomu zaznamenal zhruba 20-% nárast. Nezaostáva však ani klasické, neochutené nealko pivo, ktorého predaj stúpol za posledný rok približne o 10 %. Opačnému trendu podľahli alkoholické radlery. Ich spotreba klesla v tomto roku o viac než 10 %.

Môže vás zaujímať

Verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektu Univerzitnej nemocnice pokračuje