Nálady holandských spotrebiteľov sú na 2-ročnom minime, nezamestnanosť vzrástla

Ilustračný obrázok

foto: pixabay.com

Spotrebiteľská dôvera v Holandsku zaznamenala v septembri pokles na takmer dvojročné minimum a aj vývoj na trhu práce sa v poslednom období zhoršil.

Napriek tomu sa nezamestnanosť naďalej drží na nízkej úrovni, pod 4 %. Ukázali to vo štvrtok zverejnené údaje holandského štatistického úradu.

Index spotrebiteľskej dôvery klesol v septembri na 19 bodov z augustovej hodnoty 21 bodov. Septembrový údaj predstavuje najnižšiu úroveň spotrebiteľskej dôvery od októbra 2016.

Ani čínska odpoveď na americké clá nezapôsobila na burzu v New Yorku

Spotrebitelia sú menej optimistickí, čo sa týka celkovej ekonomickej situácie, ako aj ich vlastnej finančnej situácie. Výsledkom toho je, že momentálnu situáciu považujú za menej priaznivú na kúpu nákladnejších položiek.
V samostatnej správe štatistický úrad uviedol, že miera nezamestnanosti za mesiac august mierne vzrástla. Dosiahla 3,9 % oproti júlovej hodnote 3,8 %.

Nakoniec, ako dodal štatistický úrad, spotrebiteľské výdavky za júl vzrástli o 2,6 %, teda rovnakým tempom ako v júni. Spotrebitelia zvýšili výdavky napríklad na potraviny, nápoje, ale aj na autá, na druhej strane, výdavky na zariadenie domu klesli.

Môže vás zaujímať

Šéf Audi A. Schot odchádza, firmu od apríla povedie M. Duesmann