Jednou vetou

NDS pokračuje v jarnej údržbe diaľničných tunelov

Ilustračné foto

TASR

Po údržbe tunelov Sitina a Horelica prídu postupne na rad aj tunely Šibenik, Bôrik, Považský Chlmec, Branisko, Svrčinovec a Poľana.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) pokračuje v tradičnej jarnej údržbe ôsmich diaľničných tunelov. Ich pravidelný servis a kontrolu v podmienkach mimoriadnej situácie pre opatrenia proti koronavírusu naplánovala postupne od začiatku apríla do 24. mája najmä počas víkendov. Počas údržby tunelov bude doprava presmerovaná na súbežné cestné komunikácie. Výnimkou je jednorúrový tunel Horelica (dĺžka 605 metrov) na úseku diaľnice D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, kde údržbu začali už 1. apríla a potrvá najdlhšie, a to do 20. apríla.

Motoristi smerujúci cez Kysuce môžu namiesto uzavretého tunela Horelica použiť obchádzkovú trasu cez Čadcu. „Počas uzávery tunela Horelica zároveň opravíme a vymeníme poškodené mostné závery, vymeníme nosný káblový žľab osvetlenia tunela po celej jeho dĺžke 600 metrov, ako aj tesnenia v cementovo-betónovom kryte vozovky v celkovej dĺžke 3 800 metrov,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová. „Obnovíme ochranný a zjednocujúci náter v hornej klenbe sekundárneho ostenia tunela v rozsahu 7 500 m štvorcových,“ dodala hovorkyňa. Údržbou podľa NDS prejde aj cesta prvej triedy I/11A a cestná kanalizácia.

Diaľničiari už stihli vykonať údržbu tunela Sitina (dve rúry 1 440/1 415 metrov) na úseku D2 v Bratislave, kde práce trvali od 3. do 5. apríla. Nasledovať bude údržba tunela Šibenik (588 metrov) na úseku D1 Jánovce – Jablonov, a to v dňoch 18. a 19. apríla. Údržba tunela Bôrik (995 metrov) na úseku D1 Mengusovce – Poprad, západ je plánovaná 25. a 26. apríla, tunela Považský Chlmec (2 249 metrov) na úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno od 7. do 10. mája, tunela Branisko (4 975 metrov) na úseku D1 Beharovce – Široké od 16. do 24. mája a tunelov Svrčinovec (420/445 metrov) a Poľana (898/892 metrov) na úseku D3 Svrčinovec – Skalité od 22. do 24. mája.

Na Slovensku je v prevádzke aj diaľničný tunel Lučivná (250 metrov) na úseku D1 Važec – Mengusovce. Vo výstavbe je zároveň šesť diaľničných tunelov – Ovčiarsko (2 367 metrov) a Žilina (687 metrov) na rozostavanom úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Prešov (2 244/2 224 metrov) na úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh, Bikoš (1 155 metrov) na severnom obchvate Prešova na rýchlostnej ceste R4, ako aj Čebrať (3 600 metrov) na úseku D1 Hubová – Ivachnová a na dokončenie čaká aj tunel Višňové (7 520 metrov) na úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Výstavba viacerých z týchto úsekov D1 výrazne mešká, do užívania by ich mali odovzdať priebežne v rokoch 2020 až 2023.

Môže vás zaujímať

Prevádzkovatelia gastro prevádzok veria v skorú pomoc od štátu, inak skrachujú