Nemeckí spotrebitelia kúpia počas vianočnej sezóny v priemere 0,5 kg sladkostí

Ilustračné foto

zdroj: TASR

Nemeckí spotrebitelia kúpia počas vianočnej sezóny v priemere pol kilogramu sladkostí na osobu, pričom čokoládový Mikuláš je zjavne ich najobľúbenejšou voľbou. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Nielson, ktorá sa venuje prieskumom trhu.

Podľa Nielson, vlani minuli Nemci za čokoládu, marcipánové guľôčky a iné dobroty počas vianočnej sezóny celkovo 621 miliónov eur, čo bolo o 4 % viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka.

„Nemci milujú vianočné sladkosti, ich sezóna v obchodoch s potravinami sa pritom začína každý rok skôr,“ skonštatovala Gabriele Praevková, expertka na sladkosti v spoločnosti Nielson.

Za vianočnými nákupmi sa Slovákom najviac oplatí vycestovať do Poľska

Dodala, že v niektorých nemeckých obchodoch sa objavujú prvé vianočné cukrovinky a dezerty už začiatkom septembra.

Čokoládové figúrky boli vani najpopulárnejšou sladkosťou v Nemecku. Konkrétne, v obchodoch sa pred Mikulášom predalo zhruba 10.000 ton čokoládových figúrok tohto svätca.

Môže vás zaujímať

Košická firma je podozrivá z podvodov na dani, predbežne v sume 240-tisíc eur