Nemecko skúma možnosť 15-% špeciálnej dane z tržieb z on-line reklamy

Ilustračné foto

foto: Pixabay.com

Nemecké ministerstvo financií skúma možnosť zavedenia 15-percentnej špeciálnej dane z tržieb z on-line reklamy, ktoré generujú zahraničné internetové spoločnosti, ako sú Google alebo Facebook, od nemeckých operátorov. Informoval o tom v piatok časopis Wirtschaftswoche.

Podľa týždenníka je ministerstvo zatiaľ v počiatočnom štádiu skúmania takéhoto kroku. V prípade, že k nemu dôjde, mohlo by Nemecko pristupovať k platbám za reklamu na internete rovnakým spôsobom, ako ku licenčným poplatkom. To by ovplyvnilo odpočítanie tzv. zrážkovej dane v prípade nemeckých firiem.

Nemecké spoločnosti, ktoré sa rozhodnú pre reklamu on-line, budú musieť túto zrážkovú daň získať od internetových firiem.

HUAWEI: Takto umelá inteligencia v telefónoch uľahčuje život

Dôvodom tejto „okľuky“ pri získavaní dane prostredníctvom nemeckých klientov zahraničných on-line firiem je fakt, že nemecký daňový systém nemá prístup k prevádzkovateľom platforiem so sídlom v zahraničí.

Ministerstvo financií tieto plány potvrdilo, ale zdôraznilo, že zatiaľ neexistuje dohoda o tejto procedúre medzi federálnymi finančnými orgánmi a jednotlivými spolkovými štátmi.

Môže vás zaujímať

Šéf bostonského Fedu E. Rosengren sa obáva o spotrebiteľské výdavky