Nepríjemnosti na železniciach. Posvietili sme si na bezpečnosť našich vlakov

Ako bezpečné sú naše železnice?

autorská koláž hlavne.sk

V posledných týždňov viacerých, ktorí pravidelne cestujú vlakmi, zaskočil nečakaný nárast nepríjemností na slovenských železniciach. Železničná spoločnosť Slovenska sa dokonca stala terčom posmechu na internete. Sú však slovenské vlaky v porovnaní s tými Európskymi na tom naozaj až tak zle? Pozreli sme sa na štatistiky Eurostatu, takto na tom sme s bezpečnosťou vlakov.

Malý, šikovný a hlavne najžiadanejší. Taký je Citroën C3. Pozrite sa, koľko ich už behá po cestách!

Železnice Slovenskej republiky sú veľký štátny podnik, ktorý spravuje železničné trate na našom území. Do ich správy patrí vyše 6800 kilometrov koľají, tisícky výhybiek, viac ako dvetisíc mostov, desiatky tunelov a veľké počty budov.

Za osobnú železničnú dopravu je zodpovedný iný podnik, Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSSK), a. s., ktorá podľa jej manažéra Patrika Horného vypravila od začiatku roka do septembra približne 400-tisíc vlakov.

ZSSK: Nebránili sme EK vo výkone inšpekcie, boli sme jej plne súčinní

Niekoľko posledných týždňov sa však na ŽSSK lepí smola. Či už ide o padnuté trakčné vedenie, alebo horiace rušne. Železnice si za tieto prešľapy zobrala na paškál populárna satirická stránka Zomri. Takmer každodenne podpichuje vedenie národného dopravcu napríklad takýmito vtipmi:

Matej trochu upravil a vyznačil mapumerch.sk/zomri/tricko-zomrichlik

Uverejnil používateľ Zomri Utorok 25. september 2018

Z relevantných štatistík

Zoberme si železnice Českej republiky. Naši najbližší susedia spravujú viac ako dvojnásobný počet koľají v porovnaní s nami. To isté platí pri mostoch, či tuneloch.

Podľa štatistík Eurostatu z roku 2016 pasažieri v Čechách najazdili spolu 8738 miliónov kilometrov, kým slovenský cestovatelia 3484 miliónov kilometrov. V Čechách pritom došlo na trati k 87 nehodám (cca každých 100 miliónov kilometrov), pri ktorých sa zranilo, alebo zomrelo 89 osôb.

Cestujúci uväznení vo vlaku budú takto odškodnení

Na Slovensku v tomto roku došlo k až 60 nehodám (cca každých 58 miliónov kilometrov) s 59 osobami, ktoré sa buď zranili, alebo zraneniam podľahli. Z krajín V4 sú na tom horšie už iba Maďari.

Aké bezpečné sú vlaky v krajinách V4? Zdroj: Eurostat

Tam, kde to funguje

Fínsko, krajina s porovnateľným, ale stále vyšším počtom kilometrov najazdených pasažiermi (3868 miliónov), zažila v roku iba 18 nehôd na trati s trinástimi poškodenými osobami.

SaS chce, aby sa zrušili vlaky aj pripravované obedy zadarmo

V Nemecku zasa dochádza k nehodám približne každých 307 miliónov kilometrov najazdených pasažiermi, teda asi päťkrát menej často v porovnaní so Slovenskom.

Zostáva dúfať, že spoločnosti zodpovedné za bezpečnosť a kvalitu slovenských vlakov urobia všetko, čo je v ich silách, aby sa priblížili k rozvinutejším krajinám Európy. A že to najhoršie, čo sa dovtedy pasažierom stane, bude vysoké meškanie do cieľových destinácií.

Kedy sa na Slovensku dočkáme jazdy rýchlosťou 200km/h? Foto: Pixabay.com

Voľby pred 20 rokmi zmenili Slovensko. Mečiara vystriedal Dzurinda

Môže vás zaujímať

Putin varoval pred možným ukončením tranzitu plynu cez Ukrajinu