Jednou vetou

Obchodné reťazce zavedú jednotné informácie balení mäsa

Ilustračné foto

TASR

Veľké nemecké obchodné reťazce pracujú na tom, že zavedú jednotné označovanie balení mäsa. Projekt nazývajú Kompas chovu. Na ňom spolupracujú reťazce Edeka, Rewe, Aldi a Lidl.

V štyroch úrovniach informácií sa spotrebiteľ dozvie všetko potrebné o tom, v akých podmienkach zviera žilo. V blízkej budúcnosti sa takto budú označovať balenia bravčového, hovädzieho a hydinového mäsa. Podľa hovorcu Edeky, ktorého citoval denník Neue Osnabrücker Zeitung, zákazník dostane transparentné a úplné informácie o ponúkaných produktoch. Stupeň jedna bude obsahovať informácie, ktoré o mäse vyžaduje zákon. V stupni štyri pôjde o biochov a jeho parametre.

Európska komisia uvoľnila pre trh 190-tisíc ton sušeného mlieka

Lidl ako prvý reťazec s novým označovaním balenia mäsa už tento týždeň začal. Obchodné reťazce sa zúčastňujú na „Initiative Tierwohl“. Budú prispievať do fondu a prostriedky z neho sa budú poskytovať chovateľom, aby zlepšovali podmienky chovu zvieratám v maštaliach a vo výkrmniach.

Môže vás zaujímať

Lekárska komora dúfa, že odmeny zdravotníkom v prvej línii prídu čo najskôr