Jednou vetou

Od 1. mája si posvietime na potravinové letáky obchodných reťazcov, informuje SPPK

Predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory Emil Macho

foto: TASR - Pavel Neubauer

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) si od 1. mája posvieti na potravinové letáky obchodných reťazcov. Bude pozorne sledovať, či v nich obchody propagujú minimálne 50 % domácich potravín. Informovala o tom Jana Holéciová, hovorkyňa SPPK.

Bravčové mäso a výrobky z neho už čoskoro zdražejú aj v obchodoch

Pripomenula, že od 1. mája 2019 prináša obchodníkom túto povinnosť parlamentom schválená novela zákona o potravinách. Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora bude preto pozorne monitorovať všetky letáky obchodných reťazcov predávajúcich potraviny, či dodržiavajú ustanovenia zákona, rešpektujú princíp proporcionality a neobchádzajú svoje zákonné povinnosti.

„Akékoľvek snahy marginalizovať, graficky alebo kompozične znevýhodňovať slovenské potraviny, budeme vnímať ako obchádzanie platnej legislatívy. V takom prípade sa obrátime na kontrolný orgán, ktorým je Štátna veterinárna a potravinová správa SR,“ uviedol predseda SPPK Emil Macho.

Danko: Z dvojakej kvality potravín urobila ministerka Matečná európsku tému

SPPK podľa Holéciovej dlhodobo presadzuje postupné zvyšovanie nelichotivého, len 40-percentného podielu slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov. Zákonná povinnosť zverejňovať na letákoch minimálne polovicu potravín slovenského pôvodu môže tento stav zlepšiť.

Holéciová dodala, že slovenskí poľnohospodári a potravinári naďalej chcú dodávať obchodníkom tradičné, overené, čerstvé a kvalitné potraviny, ktoré slovenský spotrebiteľ pozná a preferuje. Celý ich proces výroby „z poľa na stôl“ je navyše pod stálym veterinárnym dohľadom. Aj preto sú z hľadiska kvality a bezpečnosti najlepšou voľbou pre spotrebiteľa.

Môže vás zaujímať

Agropotravinári chcú prekonzultovať programové vyhlásenie pred jeho prijatím