Jednou vetou

Populárna sieť kaviarní v problémoch. Takto ich dostala pandémia

Starbucks

foto: TASR/AP

Firma predpokladá, že jej zotavovanie bude prebiehať aj v roku 2021.

Globálne tržby siete kaviarní Starbucks v prvých troch mesiacoch tohto roka klesli, keďže podnikanie firmy poškodili reštrikcie súvisiace s pandémiou koronavírusu. Tržby reťazca sa v jeho účtovnom druhom kvartáli znížili o 5 percent na 6 mld. USD.

Zisk sa však medziročne prepadol až o 50,5 percenta na 328,4 mil. USD. Starbucks uviedol, že v terajšom kvartáli sa podmienky pravdepodobne ešte zhoršia, kým sa v lete upokoja, ale zotavovanie firmy bude prebiehať aj v roku 2021.

„Myslím si, že sa z toho dostaneme posilnením značky,“ povedal však generálny riaditeľ firmy Kevin Johnson.

Viac ako 75 percent kaviarní Starbucks v Japonsku, Veľkej Británii a v Kanade je zatvorených. V USA firma dočasne zatvorila polovicu zo svojich 8 tis. kaviarní, ale 90 percent z nich plánuje otvoriť začiatkom júna. V Číne reťazec opätovne otvoril 98 percent predajní, ale mnohé majú skrátenú prevádzku a redukovaný počet miest na sedenie.

Môže vás zaujímať

Lekárska komora dúfa, že odmeny zdravotníkom v prvej línii prídu čo najskôr