Poukázali na to najnovšie údaje čínskeho automobilového združenia CPCA. Americká firma tak výrazne dopláca na obchodný spor Číny a USA, ktorého súčasťou sú vysoké dovozné clá.
Podľa CPCA predala Tesla v októbri na najväčšom automobilovom trhu len 211 áut. V porovnaní s októbrom minulého roka to znamená pokles predaja o 70 %.
Rast ziskov čínskych priemyselných podnikov sa spomalil aj v októbri
Možnosti Tesly v Číne ovplyvňuje obchodná vojna medzi Pekingom a Washingtonom viac než iné automobilky, nakoľko Tesla všetky svoje autá, ktoré v Číne predáva, zatiaľ dováža.
Preto aj minulý týždeň spoločnosť oznámila, že mení pôvodnú stratégiu a ceny vozidiel Model X a Model S zníži v Číne o 12 % – 26 %. Ako uviedla, cieľom je urobiť tieto autá „pre zákazníkov dostupnejšie“.