Jednou vetou

Prologis: Postupne zaniká model klasických maloobchodov

Ilustračné foto.

Foto: unsplash.com

Retailové modely podliehajú zmenám spolu s rastom dodávateľských reťazcov spojených s elektronickým obchodovaním.

Postupne zaniká model klasických maloobchodov. Uvádza to vo svojej správe spoločnosť Prologis, ktorá prevádzkuje sklady a distribučné centrá v strednej a východnej Európe. Vlastní a spravuje 4,3 milióna štvorcových metrov priemyselných plôch v 40 logistických parkoch.

Maloobchodníci častejšie vnímajú dodávateľský reťazec ako konkurenčnú výhodu, než ako nákladné centrum a začínajú dávať tejto možnosti prednosť.

„Pre dodávateľské reťazce to znamená menej nákladov na maloobchody a viac na logistické nehnuteľnosti, obzvlášť priestory v blízkosti hlavných populačných centier,“ konštatuje sa v správe.

Nezvyčajné pomníky. Cintoríny zdobia umelecké diela aj kuriozity

Podľa nej sa maloobchod v budúcnosti bude spoliehať na bezprostrednú dostupnosť a rozmanitosť produktov, tzv. synchronizovaný obchod.

„Takisto aj predajcovia a značky reagujú na nákupné zvyklosti generácie mileniálov a nové technológie, ako sú napríklad rozšírená a virtuálna realita,“ uvádza dokument.

Budúcnosť dodávateľských reťazcov si vyžaduje zameranie na väčšiu efektivitu, ktorú majú podporiť technológie, alternatívne palivá, autonómne vozidlá, robotika, respektíve automatizácia a prediktívna analytika.

Ovplyvniť ju môže zvýšená urbanizácia s väčším preťažením a rozsiahlejším zastavaným prostredím, uzatvára správa spoločnosti Prologis.

Môže vás zaujímať

RegioJet začal s prípravami na ukončenie prevádzky na trase Bratislava – Komárno