Shrek sa nekoná, vrátenie peňazí je v nedohľadne. Nejde o jediné predstavenie

Mnohí sa tešili na Muzikál Shrek. Organizátor predstavenie zrušil, kedy vrátia peniaze nik netuší

foto: youtube

Divné obchodné praktiky. Mnohí sa tešili, ale nič nebude. Muzikál Shrek, ktorý mal byť koncom septembra v Bratislave je zrušený. Ľudia teraz čakajú, kedy dostanú svoje peniaze naspäť. Lenže mnohí čakajú na vrátenie peňazí za iné zrušené predstavenia ešte z minulého roka. Sprostredkovateľ hádže vinu na organizátora a jediné na čo sa zmôže je rada - čakať a byť trpezlivý. Len v prípade našej čitateľky ide o takmer 200 eur, ktoré sú v nedohľadne! Podvedení klienti v Česku dávajú žaloby.

Nájdete nás aj na facebooku

aktualizované

Do redakcie sme dostali tip, ktorý nás upozornil na divné praktiky pri reklamácii vstupeniek na kultúrne podujatia. „Tešili sme sa na Shreka, ale minulý týždeň nám mailom poslali, že muzikál je technických príčin zrušený a máme požiadať o vrátenie peňazí. Lenže od novembra nám dlhujú za iné zrušené predstavenie. Čo sú to za podvodné praktiky?“ napísala naša čitateľka, ktorá čaká na vrátenie takmer 200 eur.

Ticketportal sa vykrúca

Informovali sme sa, či je tento postup bežný aj u samotného predajcu vstupeniek. Funguje tu viac ako divný postup.

„Peniaze, ktoré klient zaplatí za vstupenky prevedieme organizátorovi podujatia a v prípade zrušenia ich potom naspäť pýtame, aby sme ich mohli vrátiť. Mrzí nás, že to niekedy trvá aj 30 dní, ale my čakáme na tie peniaze,“ uviedli stroho na infolinke Ticketportalu.

Čo je naviac prekvapivé, telefonicky reklamácie vôbec nevybavujú a podobné prípady riešia iba písomne, alebo mailom.

Neuveriteľné: Toto je najvyšší umelý vodopád na svete, pozrite sa na tú parádu

Potvrdili, že nejde o jediný prípad, koľko však evidujú reklamácií neodpovedali. „Veľa ľudí nám teraz volá, čo bude so Shrekom a čo sa týka nevrátených peňazí za zrušené predstavenie Ľadové kráľovstvo, alebo aj iné, mrzí nás to, treba len čakať, nevieme s tým nič urobiť. Akonáhle nám prídu od organizátora naspäť peniaze, posielame ich klientom,“ tvrdia zúfalo v Ticketportal.

Dva dni po zverejnení skúseností našej čitateľky, jej boli vrátené peniaze za zrušený muzikál Shrek. Vstupné za predstavenie Ľadové kráľovstvo však sprostredkovateľ aj organizátor stále nevyriešili.

O tom, či si svojich partnerov preverujú, aby boli poistení voči insolventnosti a či predchádzaniu podobným situáciám uvedeným poistením neuvažuje samotný Ticketportal, nereagovali. Len v prípade našej čitateľky ide o vyše 150 eur, ktoré teraz visia v nedohľadne!

článok pokračuje pod videom

Inšpekcia dáva ruky preč

Sprostredkovateľom a teda predajcom vstupeniek je v oboch prípadoch Ticketportal a ten vo svojich podmienkach uvádza, že zakúpením vstupenky vzniká zmluvný vzťah medzi držiteľom vstupenky a organizátorom akcie. Čiže do obchodného vzťahu vstupuje nepochopiteľne tretia strana.

„Žiaľ, to sú podmienky, ktoré si určuje predávajúci a kupujúci ich akceptuje, alebo nie. Ešte pred kúpou radíme informovať sa vždy na postup pri reklamácii. My do tohto nemáme právo zasahovať, evidujeme však niekoľko podobných hlásení. V prípade, že klient podá písomnú reklamáciu a do 30 dní nedostane vyrozumenie o postupe, potom je potrebné sa obrátiť na nás,“ uviedla Danuša Krkošová zo Slovenskej obchodnej inšpekcie.

Majster N, už rok nám chýbate! Takýto bol detský kráľ.

Smutným však zostáva, že ani po vyrozumení o postupe reklamácie, zákon ani iná právna norma negarantujú do koľkých dní majú byť vrátené klientom peniaze. Tobôž tak nerobí z dobrej vôle a hlavne na znak serióznosti ani spomínaný sprostredkovateľ vstupeniek. Zákazník sa teda stáva rukojemníkom, keďže predajca sa vyhovára na organizátorov.

Podvedení v Česku

Podobnú situáciu zažili klienti v susednom Česku, ľudia na jar prišli o stovky korún. V plzenskej aréne sa mal konať rovnako, ako teraz na Slovensku, muzikál Shrek. Organizátor predstavenie zrušil a ľudia dodnes nedostali naspäť svoje peniaze. Niektorí naštvaní klienti sa obrátili priamo na políciu, nakoľko im odpoveď od sprostredkovateľa – Sazkaticket a Ticketportal o trpezlivosti a vyčkávania na peniaze od organizátora nepostačovala.

Máte podobnú skúsenosť? Svoje tipy posielajte na redakcia@hlavne.sk

 

Môže vás zaujímať

Za zverejnenie výšky vlastnej mzdy zamestnancom od januára už nič nehrozí