Škodovka nestíha, časť výroby presunie na východ, do Ruska

Ilustračné foto

TASR

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto má za sebou rekordný mesiac. V novembri predala celkom 114.600 vozidiel. Ide o najlepší predajný mesiac v histórii spoločnosti. V dôsledku vysokého dopytu po vozidlách chce Škoda časť svojej výroby presunúť do Ruska.

Podľa českého servera ihned.cz najžiadanejším modelom zostala tradične Octavia. V novembri sa predalo 41.000 týchto áut.

„Pre vysoký dopyt na európskom trhu a nedostatočné kapacity sa Škoda rozhodla, že bude časť vozidiel vyrábať na východe. Desaťtisíc Octavií sa dovezie z Ruska,“ potvrdil českým Hospodářskym novinám (HN) šéf odborov Škody Auto Jaroslav Povšík.

Škoda zvyšuje ziskovú maržu a mieri k novému rekordnému predaju

V Nižnom Novgorode sa už tento rok vyrábali aj modely Yeti pre európsky trh. „Pre zvýšený dopyt po našich autách sme sa rozhodli využiť podobný model výroby aj pri vozidle Octavia. Začatie projektu je plánované na budúci rok,“ povedal hovorkyňa Škody Auto Kamila Biddleová.

Automobily vyrobené v Rusku musia zodpovedať európskym normám. Hotové autá sa dovezú najprv do Česka, a potom sa budú expedovať po Európe.

Škoda sa snaží zvýšiť výrobné kapacity aj v závode v Mladej Boleslavi, kde sa pokúsila zaviesť viaczmenný systém. Odborári ale boli pri kolektívnom vyjednávaní proti.

Sťažený prevoz áut z Česka do Ruska

O autá značky Škoda je aj v Rusku veľký záujem. Len v novembri vzrástol ich predaj v tejto krajine o 19,4 % na 5700 vozidiel. Továreň v Rusku nie je na 100 % vyťažená, preto môže vypomáhať mladoboleslavskému závodu.

Jediný problém, s ktorým musela Škoda pri testovaní výroby v Rusku zápasiť, bola doprava. Ruský dopravca nedokázal zabezpečiť dostatočné množstvo potrebných povolení, čo mladoboleslavskej automobilke sťažilo prevoz áut do Česka.

Škoda Auto, ktorá je dcérou nemeckého koncernu Volkswagen, je jedným z najväčších zamestnávateľov v Česku, kde prevádzkuje tri závody a zamestnáva zhruba 30.000 ľudí. Vyrába tiež v Číne, v Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev. Ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s miestnymi partnermi.

Môže vás zaujímať

Medzinárodné obchodné konflikty podľa G7 poškodzujú ekonomický rast