Slováci si najčastejšie objednávajú v e-shopoch oblečenie či kozmetiku

Ilustračné foto

pixabay.com

Slováci si najčastejšie objednávajú v e-shopoch oblečenie, kozmetiku a drogériu. Naopak, najmenej často elektronicky nakupujú služby a potraviny. Uvádza to vo výsledkoch prieskumu o nakupovaní e-shopoch prieskumná agentúra Ipsos.

V porovnaní s rokom 2017 sa zvýšila frekvencia internetových nákupov, niekoľkokrát za mesiac takto kupuje 40 % ľudí. Zákazníci e-shopov sú podľa prieskumu čoraz náročnejší, prejavuje sa to v neochote nakupovať v takom internetovom obchode, kde sa stretli s negatívnym zážitkom.

Pravidelný stres na pracovisku zažíva takmer polovica Slovákov

V roku 2017 bolo 22 % zákazníkov, ktorí v takom e-shope už nikdy nenakupujú, a v roku 2018 ich počet stúpol na 31 %. Z 28 % v roku 2017 na 24% v roku 2018 poklesol počet zákazníkov, ktorí by dali takémuto obchodu druhú šancu.

Pri internetovom nákupe využívajú ľudia počítač alebo notebook pre väčší pocit prehľadu a bezpečnosti. „V prieskume však jedna pätina uviedla, že na nákupy v e-shopoch používa najčastejšie svoj smartfón, a 59 % opýtaných zároveň využíva mobilné aplikácie e-shopov, v ktorých nakupujú,“ uzatvára agentúra.

Môže vás zaujímať

ÚPVII uverejnil výzvu na projekt Atlas pasívnej infraštruktúry