Správy hľadajú Slováci online najmä na spravodajských weboch

Ilustračné foto

pixabay.com

Novinky a čerstvé správy vyhľadáva viac ako tretina online aktívnych Slovákov predovšetkým na spravodajských weboch. Často ich hľadajú tiež na sociálnej sieti. Z firemných profilov na sociálnych sieťach užívatelia najradšej získavajú prístup k zľavám.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Admosphere, ktorý sa uskutočnil na vzorke 500 respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panelu. Informovala o tom Eliška Morochovičová z Nielsen Admosphere.

Po čerstvé správy a novinky o aktuálnom dianí chodia Slováci v online prostredí prevažne na svoj obľúbený spravodajský server (41 percent respondentov), na druhom mieste zavítajú na sociálnu sieť Facebook (34 percent).

Chýbajú pracovníci s technickými vedomosťami

Na spravodajských weboch hľadajú nové správy väčšinou muži, starší respondenti a vysokoškolsky aj stredoškolsky vzdelaní ľudia. Na Facebook sa obracajú o niečo viac ženy, najmladší respondenti a ľudia so základným či stredoškolským vzdelaním bez maturity. Medzi ďalšími možnosťami internetoví respondenti taktiež uviedli, že správy na internete nesledujú (13 percent) alebo ich dostávajú do e-mailu (tri percentá). Len malé percento sleduje správy prostredníctvom inej sociálnej siete, než je Facebook (dve percentá).

Z firemných alebo produktových profilov na sociálnych sieťach by slovenskí užívatelia najradšej získavali prístupy k zľavovým kupónom, čo by preferovali viac ženy ako muži. Medzi ďalšími možnosťami by respondenti z firemných profilov radi získavali praktické rady a tipy na služby, informácie o prebiehajúcich akciách a taktiež recenzie produktov.

Voľby dnes vyhrávajú aj moderné technológie, tvrdia marketingoví experti

Naopak, reklama na produkty a služby bola označená ako obsah, ktorý by Slováci na sociálnych sieťach chceli vídať čo najmenej. Vyjadrili sa tak najviac vysokoškolsky vzdelaní ľudia a ľudia vo veku nad 45 rokov.

Čo sa týka zdieľania obsahu z firemných profilov s okruhom priateľov na sociálnych sieťach, pre užívateľov je najprijateľnejšie zdieľanie prevažne praktických rád a tipov na služby, recepty a iné návody na využitie tovaru a taktiež prístup ku zľavovým kupónom. Zdieľanie tohto obsahu je prijateľnejšie prevažne pre ženy a všeobecne pre respondentov vo vekovej kategórií 35–44 rokov.

Môže vás zaujímať

Zmeny v elektronickom bankovníctve prinesú väčšiu bezpečnosť aj nové možnosti