Štátna železničná spoločnosť plánuje modernizovať vlakovú dopravu aj na východe

Ilustračné foto

foto: TASR

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) plánuje aj v Košickom a Prešovskom kraji modernizovať vlakovú dopravu.

Na niektorých linkách budú jazdiť výlučne iba nové, respektíve modernizované vlaky. Zmeny súvisia s novým cestovným poriadkom, ktorý platí od nedele (9.12.).

V rámci Košického kraja ide o linky Košice – Moldava nad Bodvou mesto a Košice – Humenné, v Prešovskom kraji to budú zas linky Prešov – Humenné a Humenné – Medzilaborce mesto.

Žiga: Opozícia pochopila, že v prípade SPP ide o mimoriadnu situáciu

„Vlaky nasadzujeme na jednotlivé linky podľa potenciálu konkrétneho traťového úseku a efektivity ich budúceho nasadenia. Obe tieto trate sú medzi cestujúcimi obľúbené a vidíme v nich potenciál pritiahnutia nových cestujúcich,“ vysvetlil  hovorca ZSSK Tomáš Kováč dôvody, prečo sa rozhodli práve pre tieto linky.

Všetky spojenia medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou mesto plánuje ZSSK zabezpečiť modernizovanými jednotkami 813/913, ktoré sú vybavené kamerovým a informačným systémom a tromi označovačmi cestovných lístkov.

„Na linke Košice – Humenné sú vlaky REX radené buď z DMJ 861, ktoré majú klimatizáciu, wifi a taktiež je v nich možná preprava imobilných cestujúcich, alebo z klimatizovaných vozňov Bdgteer, Bdteer a Bdmpeer, ktoré sú vybavené stojanmi na bicykle, a niektoré vybrané vozne disponujú aj wifi pripojením, elektrickými zásuvkami a USB portami,“ priblížil hovorca.

Medzi Prešovom a Humenným plánujú realizovať všetky spoje novými dieselmotorovými súpravami, respektíve novými alebo zmodernizovanými vozňami. Ide napríklad o vlaky radené z DMJ 861. „Niektoré ďalšie vlaky sú radené z klimatizovaných vozňov,“ dodal Kováč.

Na linke Humenné – Medzilaborce mesto chcú všetky osobné vlaky zabezpečovať novými modernými dieselmotorovými jednotkami radu DMJ 861 aj s možnosťou prepravy bicyklov. Tieto zmeny podľa hovorcu výrazne zvýšia komfort cestovania. Dĺžku trvania cesty však neovplyvnia.

Odmeny alebo trinásty plat bude mať tento rok v ČR viac zamestnancov

„Jazdný čas totiž na týchto tratiach do veľkej miery závisí predovšetkým od ich parametrov (napríklad ostrosť zákrut) a stavu koľajníc a ďalšej infraštruktúry v správe ŽSR,“ priblížil. Počet vozňov a celková ponúkaná kapacita ostane taktiež rovnaká.

ZSSK vypravuje v Košickom samosprávnom kraji spolu 217, v susednom Prešovskom samosprávnom kraji 381 prímestských vlakov. V prvom menovanom prevádzkuje dopravu na 450, v druhom na 400 kilometroch železničných tratí.

Môže vás zaujímať

Zavedenie ciel na dovoz áut do USA by malo výrazný negatívny vplyv na Nemecko