V roku 2014 Úrad pre duševné vlastníctvo Európskej únie (EUIPO) zaregistroval Adidasu ochrannú známku pozostávajúcu z troch paralelných čiernych pruhov na bielom pozadí.
Táto ochranná známka však bola anulovaná v roku 2016 po tom, ako belgický konkurent Shoe Branding Europe tvrdil, že logo nie dostatočne charakteristické.
Drony budú musieť mať svoje štátne poznávacie značky
Belgická firma pritom v rokoch 2009 a 2011 podala na EUIPO prihlášku na zápis dvoch ochranných známok v podobe dvoch diagonálnych súbežných pruhov, jedna známka bola pre obuv ako takú, a druhá pre bezpečnostnú a ochrannú obuv. Spoločnosť Adidas proti zápisu týchto ochranných známok namietala.
Adidas podal sťažnosť proti rozhodnutiu o anulovaní z roku 2016. Všeobecný súd Európskej únie (EÚ) však túto sťažnosť v stredu zamietol a súhlasil s hodnotením EUIPO, že logo nemá žiadny výrazný charakter. „Značka nie je vzorová značka zložená zo série pravidelne sa opakujúcich prvkov, ale obyčajná figurálna značka,“ uviedol súd vo vyhlásení.
Nike, Adidas a ďalšie firmy považujú Trumpove clá za katastrofu
Rovnako odmietol argument spoločnosti Adidas, že logo nadobudlo svoj výrazný charakter cez jeho používanie v celej EÚ. Súd poznamenal, že spoločnosť mu predložila relevantné dôkazy týkajúce sa iba piatich z 28 členských štátov bloku.
Mnohé z príkladov Adidasu neboli prípustné napríklad preto, že používali inú farebnú schému, uviedli sudcovia v Luxembursku. Podľa hovorkyne Adidasu sa táto záležitosť týka iba jednej špecifickej verzie loga s troma pruhmi.
Adidas a Shoe Branding Europe dlhé roky zápasia o „pruhy“. Proti stredajšiemu rozhodnutiu sa môže Adidas odvolať na najvyššom súde EÚ. Ale nie všetky prípady spĺňajú podmienky na to, aby sa nimi zaoberal.