TEST: Nový Citroën C4 Cactus. Šok z komfortu aj priestoru. Je to gentleman na všetky cesty

Nový hatchback Citroën C4 Cactus

fotokoláž hlavne.sk/MIPS

Bude v ňom dosť miesta? Je aspoň tak pohodlný ako jeho predchodca? Známe otázky pri novom modeli auta. Automobilky sa vždy snažia nástupnícky model vylepšiť po všetkých stránkach. Nový Citroën C4 Cactus nás však mimoriadne prekvapil. V čom bol osvedčený nesklamal a potešil hneď niekoľkými inováciami. K dokonalosti už len chýba, aby pri nastupovaní každého pekne pozdravil - Bonjour! Pozrite sa francúzsku novinku bližšie. (video aj foto nižšie v článku)

EXKLUZÍVNE: Zuzana Kanócz a Juraj Loj sa bábätka nevedia dočkať

Nečakajte z nášho testu silné odborné výrazy, chceme vám naše dojmy opísať úplne po lopate. Tak, aby nám rozumeli všetci bežní motoristi. Toto auto nás zaujalo ešte na bratislavskom autosalóne v apríli, kedy malo slovenskú premiéru.

Svižný dravec

Dostali sme možnosť vyskúšať si benzínový motor 1,2 PureTech 110 (81 kW), je to skutočný frajer, lebo má označenie aj motor roka 2017. Svižný, dravý a ešte k tomu aj šetrný.  V kombinovanej doprave (mesto – diaľnica) sme dosiahli chrumkavú priemernú spotrebu 5,5 – 6,5 l/100 km. Málo, veľa?

Marek Hamšík pre hlavne.sk: Takto vidím svoju futbalovú budúcnosť

Keď sme si trochu dupli na pedál, samozrejme motor si vypýtal viac paliva. Je to závislé aj od toho, či je celý čas v aute zapnutá klimatizácia, ako i celkové zaťaženie vozidla (či veziete svokru s koláčmi, alebo len víkendový nákup). Počas zastavenia na križovatke je automaticky nastavený osvedčený ECO režim Štart – Stop.

Zmeškali ste Autosalón? Tu si všetko pozrite

Toto všetko dokáže nový C4 Cactus – pozrite si video:

Miesta habadej a na všetko

Interiéru ťažko niečo vytknúť. Niekomu sa bude zdať síce, že je „preplastovaný“, ale ktoré auto dnes také nie je? Ponúka množstvo odkladacích priestorov – vo dverách (zmestí sa tam aj 1,5 l fľaša s minerálkou), nájdete tu úložné vrecká za prednými dverami (na stredne veľkú knihu), v stredovej konzole (ideálne na mobil, kľúče), má dostatočné hlbokú skrinku na spolujazdcovej strane – dvierka majú štýlovú protišmykovú úpravu známu z predchádzajúceho modelu, otvorený priestor aj pod ňou (napríklad na noviny). A keby toho bolo málo, k dispozícii je vyše 350-litrový kufor. Čiže miesta na bežné veci habadej. Nejaké kufre a väčšie nákupy zvládnete ľavou zadnou. Skriňové zostavy si predsa necháte z obchodu doviezť, či?

Najdôležitejší je komfort

Nový Citroën C4 Cactus dodržal, čo sľúbil. Ide o novinku na podvozku. Tento model prichádza vo svetovej premiére s tými fajnovými tlmičmi, čiže PHC – Progressive Hydraulic Cushions, čo je kombinácia klasických tlmičov s dvoma hydraulickými dorazmi. V podstate tlmič v tlmiči. Niekto by povedal, že to auto sa vznáša ako lietajúci koberec, ale ono len hravo zvláda všetky nerovnosti, menšie jamy, výtlky. Pokojne si môžete dať na predné sedadlo kartón čerstvých vajec, prebehnúť v Bratislave zopár „vychýrených“ jám a ani jedno vajíčko sa nepoškodí. Takto sú tie tlmiče parádne. Nehovoriac o sedadlách, ktoré pripomínajú pohodlnú sedačku. Navyše sú vyplnené špeciálnou penou, ktorá má v Cactuse taktiež premiéru. Skrátka mäkučké, sedíte ako v bavlnke, úplná lahoda. A samozrejme nechýbajú u vodiča a spolujazdca štýlové pevné madlá – ako z luxusnej kabelky. (článok pokračuje pod obrázkami)

FOTOGALÉRIA (kliknite na miniatúry)

Kávičkári v meste. Takto si užívajú začiatok prázdnin známe tváre

Bumpy, bump? Airbump!

Nový Citroën C4 Cactus má skrotené ozdoby či ochranu karosérie, ako jeho predchodca. Airbumpy, čiže ochranné plastové vankúše sa zo stredových častí dverí presunuli nižšie – v okolí prahov a rovnako aj pri blatníkoch či nárazníkoch vyznievajú decentne. Cactus teraz vystrčí na obdiv okolia viac lakovaných častí ako minulý model. Zrejme páni inžinieri vypočítali, že na tých plochách, kde je to teraz, to stačí a zároveň najviac potrebuje chrániť pred škrabancami a „ťukesmi“.

Výhľad ako v rozhľadni

A to najdôležitejšie. Z každého miesta vpredu, či vzadu sme mali dobrý výhľad. Nerušili nás bočné stĺpiky, na cúvanie sme našli kamaráta – komfortnú kameru, ktorá vidí viac ako najlepší oftalmológ. Svetlá prešli tiež výraznou zmenou a čo je podstatné kvalitnou. O všetko sa postaral populárny automatický režim. Ten vedel, kedy sa už stmieva, alebo či má presvietiť diaľavu na ceste.

Vymení Pellegrini vládnu limuzínu za toto?

Čo dodať? Ideálna imidžovka pre jednotlivcov, alebo aj pre mladú rodinu. Len si vybrať správne kombinácie farby, poťahov, doplnkovej výbavy a smelo na cesty. Všimli sme si  však jednú drobnosť. Auto by mohlo pri nastúpení pozdraviť „Bonjour“ a spustiť chutný francúzsky šansón. Zo spolujazdcovej skrinky by ešte vyskočil na ochutnávku pravý Roquefort, Camembert či Brie a k dokonalosti pre vodiča už len jedno nealko – beaujolais. Žeby budúci model? Bon voyage!

Môže vás zaujímať

Transparentný účet ponúkajú zatiaľ dve banky, ďalšie jeho zriadenie zvažujú