V USA sa začala vianočná nákupná sezóna, očakáva sa zdravý rast tržieb

Ilustračné foto

Foto: pixabay.com

Americkí maloobchodníci oficiálne odštartovali kľúčovú vianočnú nákupnú sezónu s predĺženým časom predaja a veľkými zľavami, najmä na elektroniku a hračky.

Vianočná horúčka v USA totiž štartuje v tzv. Black Friday (Čierny piatok) po Dni vďakyvzdania. Obchodníci sa cez predlžený víkend snažia prilákať klientov na obrovské zľavy.

Black Friday však už nie je to, čo býval. Takzvané kamenné obchody totiž čelia čoraz väčšej konkurencii on-line predajcov, preto v snahe udržať s nimi krok rozširujú ponuku svojich tovarov aj na internete. A hľadajú nové spôsoby, ako si získať klientov.

RTVS počas Vianoc uvedie animovaný seriál o etikete

Reťazec Walmart má napríklad vo svojej mobilnej aplikácii digitálnu mapu, ktorá umožní kupujúcim nájsť presnú polohu položky v obchode. Spoločnosť Kohl má novú funkciu v mobilnej aplikácii, ktorá umožňuje zákazníkom kdekoľvek odfotografovať nejaké výrobky a potom nájsť podobné výrobky v ich obchodnom dome.

„Maloobchodníci vyťahujú všetky tromfy, aby získali zákazníkov skôr ako on-line obchody,“ povedal Marshal Cohen, hlavný poradca priemyselnej skupiny NPD Group. „Myslím, že celkové výdavky budú slušné,“ dodal.

Rozprávkové Vianoce v Košiciach obohatí nová výzdoba, vystúpi 1100 účinkujúcich

Mnohé veľké obchody, vrátane Walmartu, Best Buy a Macy’s, začínajú a akciami a zľavami už večer na Deň vďakyvzdania. V dôsledku toho je v piatok v obchodoch menej ľudí ako v minulosti, keď sa pred nimi už v noci tvorili rady. To však bolo pred „érou on-line“ predaja.

Napriek tomu sa očakáva, že Čierny piatok bude najväčším nákupným dňom v roku, tvrdí spoločnosť ShopperTrak. Analytici odhadujú, že dnešné tržby budú vyššie ako pred rokom. Podľa MasterCard SpendingPulse, ktorá sleduje všetky formy platieb vrátane hotovosti, by mohli dosiahnuť 23 miliárd USD (20,17 miliardy eur) po vlaňajších 21 miliárd USD.

Vianočné trhy na Slovensku. Niektorí obchodníci ledva zarobia na prenájom stánku!

Miera nezamestnanosti v USA dosiahla 3,7 %, čo je najnižšia úroveň za takmer 50 rokov a spotrebiteľská dôvera sa vyšplhala na 18-ročné maximum. Analytici preto predpovedajú zdravý rast tržieb za november a december.

Národné združenie maloobchodníkov (NRF), najväčšia maloobchodná skupina v USA, očakáva, že v novembri a decembri sa maloobchodné tržby, bez tržieb z predaja automobilov, benzínu a reštaurácií, zvýšia o oproti vlaňajším o 4,8 % na 720,89 miliardy USD. Tempo ich rastu sa síce spomalí z vlaňajších 5,3 %, čo bol ich najprudší skok od roku 2010, ale stále je považované za „zdravé“.

Spoločnosť Adobe Analytics, ktorá analyzuje návštevy maloobchodných webových stránok, predpovedá za november a december 15-percentný nárast on-line predaja na 124,1 miliárd USD.

Môže vás zaujímať

Developer postaví dve logistické haly v Košiciach