Jednou vetou

Verejnosť častejšie rieši svoje veci v Sociálnej poisťovni telefonicky a emailom

Ilustračné foto, archívne

foto: TASR

Sociálna poisťovňa čoraz vyšší počet požiadaviek zo strany verejnosti vybavuje telefonicky, emailom i v osobnom kontakte. V tomto roku od januára do apríla Informačno-poradenské centrum (IPC) Sociálnej poisťovne zaregistrovalo a vybavilo 185.881 otázok a požiadaviek poistencov.

Najviac kontaktovali IPC telefonicky (152.832 klientov), emailom (18.815) a osobne (14.234). Je to celkový nárast požiadaviek, ktoré smerujú do IPC, oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 12.375. Zvýšil sa najmä počet klientov, ktorí riešili svoje záležitosti telefonicky a emailom. Už tradične najvyšší počet otázok sa týkal dôchodkového poistenia, ale poistenci sa zaujímali aj o nemocenské poistenie, otázky platenia poistného, prácu v zahraničí a ďalšie témy.

Ondruš: Štát podporí zamestnávanie ľudí v integračných sociálnych podnikoch

„Odporúčame klientom najmä emailový kontakt prostredníctvom Formulára pre otázky, ktorý sa nachádza na webovej stránke poisťovne. Elektronické podania sú vybavované spravidla v ten istý deň, ako prišli,“ pripomína Peter Višváder, hovorca poisťovne.

Môže vás zaujímať

AGRO: Situácia v agrosektore je vážna a ministerstvo ju nerieši, agropotravinári preto žiadajú premiéra o stretnutie