Volkswagen hľadá spôsoby, ako zvýšiť produkciu Škody

Ilustračné foto

TASR

Volkswagen skúma spôsoby, ako zvýšiť produkciu značky Škoda, vrátane vybudovania nových závodov mimo Česko. Dôvodom je prudký nárast dopytu, povedali pre agentúru Reuters zdroje z firmy.

Škoda vlani vstúpila na prudko expandujúci trh športovo-úžitkových vozidiel (SUV) dvomi novými modelmi Kodiaq a Karoq a do roka 2020 plánuje uviesť ďalších 19 modelov. Avšak plány týkajúce sa zvýšenia kapacity vo svojom hlavnom českom závode v Mladej Boleslavi, kde sa ročne vyrobí viac než pol milióna áut, zatiaľ stroskotávajú, keďže odbory odmietajú predĺženie pracovného týždňa.

Škoda bola vlani druhou najziskovejšou značkou VW

Škoda ponúkla vytvorenie 3000 pracovných miest, ak budú odboroví predáci súhlasiť s dodatočnými zmenami, čo by podľa manažmentu mohlo zvýšiť produkciu značky v Mladej Boleslavi o 83.000 vozidiel ročne. „Dodatočné kapacity sú absolútne nevyhnutné, aby sme mohli uspokojiť neustále rastúci dopyt,“ uviedla Škoda. „Naša firma už nejaký čas plne vyťažuje svoje kapacity.“

Škoda sa v rámci koncernu Volkswagen vypracovala na jednu z najziskovejších značiek. Vlani jej prevádzková marža dokonca prekonala nemecké luxusné značky Audi a BMW. Rastúci dopyt v Európe a Číne podporil predaj, ktorý počas uplynulých 5 rokov vyskočil takmer o tretinu a v roku 2017 dosiahol 1,2 milióna áut.

Ak sa nezvýšia kapacity, Škode by do roku 2020 mohlo na strane ponuky chýbať 360.000 vozidiel. Koncern Volkswagen a Škoda chcú nájsť riešenie do leta, aby česká automobilka mohla splniť svoje ciele. Hľadajú sa nevyužité kapacity v rámci skupiny Volkswagen rovnako ako sa uvažuje o investovaní do nových závodov mimo Česko, kde by sa produkcia zdieľala s ostatnými značkami koncernu.

Môže vás zaujímať

MF má do parlamentu predložiť návrh na predĺženie platnosti bankového odvodu