Združenie SK8 upozorní na kritickú dopravnú situáciu

Ilustračné foto

foto: Pixabay.com

Predsedovia samosprávnych krajov doručia Ministerstvu dopravy a výstavby SR a vláde spoločné stanovisko, v ktorom upozornia na dôležitosť dostavby diaľničného tunela Višňové a zároveň pomenujú kritické úseky ciest vo všetkých samosprávnych krajoch. Informovali o tom po pondelkovom zasadnutí Združenia samosprávnych krajov SK8 na pôde Úradu Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) v Žiline.

Prezident opäť nepodpísal osobitný odvod pre reťazce, zákon platí aj bez toho

Predsedníčka ŽSK Erika Jurinová ocenila, že v oblasti dopravy našla pochopenie u jednotlivých členov Združenia SK8.

„Určite všetci viete o otáznikoch nad dostavbou tunela Višňové. Som veľmi rada, že aj Združenie SK8 podporilo naše stanovisko smerom k vláde. Máme naozaj veľkú obavu. Nielen pre nás je tento dopravný uzol v Žiline veľmi dôležitý, ale pre celé Slovensko. Pokiaľ dôjde k zbrzdeniu dostavby tohto úseku, obávame sa, že to môže byť aj na desať rokov,“ upozornila Jurinová.

Predseda Združenia SK8 a zároveň predseda Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) Jozef Viskupič podotkol, že samosprávne kraje chcú upriamiť pozornosť štátu aj na problémy prepojenia ciest prvej triedy s cestami druhej a tretej triedy, ktoré sú v ich správe.

Protimonopolný úrad SR uskutočnil neohlásené inšpekcie v stavebných firmách

„Predpokladám, že každý kraj označí problematické úseky ciest, aby sme nešli do všeobecných deklarácií. Hovoríme to z úrovne SK8 a máme pokryté územie Slovenska. Podľa mňa toto je partnerský prístup na riešenie konkrétnych problémov,“ povedal Viskupič.

Predseda Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Ján Lunter upriamil pozornosť na problém s dostavbou cesty R2, ktorá by mohla oživiť južný región kraja a pritiahnuť turistov s investormi. V Prešovskom samosprávnom kraji (PSK) je podľa jeho predsedu Milana Majerského problémom cesta R4, ktorá sa zatiaľ nebuduje, ale je iba nakreslená na papieri.

„Verím, že v krátkom období aj vláda a ministerstvo dopravy pristúpia k tomu, aby začala realizácia jednotlivých úsekov tejto cesty. Všetky kamióny migrujúce z Poľska cez Prešov do Miškolca a na Budapešť idú po kľukatých a úzkych cestách. Ohrozené sú ľudské životy, ľudia sa nevedia dostať do práce. Nečudujme sa, že v našom regióne a kraji nemáme investorov,“ zdôraznil Majerský.

Malajzia žaluje banku Goldman Sachs a dvoch jej bývalých zamestnancov

V Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK) je podľa jeho predsedu Jaroslava Bašku dôležité vybudovať rýchlostnú cestu R2, ktorá prepojí Považie a krajské mesto Trenčín s regiónom hornej Nitry.

„Ak chceme utlmovať ťažbu uhlia po roku 2023, kedy už nebude všeobecný hospodársky záujem, tak je veľmi dôležité vybudovať infraštruktúru do tejto časti Trenčianskeho kraja, ktorá naozaj chýba,“ dodal Baška.

„Štát aj samospráva sa k cestám druhej a tretej triedy správali naozaj macošsky. A je to vidieť aj v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK), v ktorom máme dohromady 519 km týchto ciest. Sú vo veľmi zlom stave. Za všetky spomeniem prejazd Pezinskej baby, kde hrozí zosuv pôdy. V podstate, ak sa nám podarí nájsť nejaké peniaze, okamžite sa púšťame do rekonštrukcií ciest,“ uzavrel predseda BSK Juraj Droba.

Môže vás zaujímať

Červené mäso by sa mohlo stať ďalším terčom dane z „hriechu“