Zmeny v platobnej oblasti zlepšia podľa bánk služby pre klientov

Ilustračné foto.

Foto: TASR/AP

Zmeny v oblasti digitalizácie služieb slovenské banky vnímajú pozitívne. Finančné domy od 13. januára tohto roka majú povinnosť umožniť tretím stranám pri poskytovaní služieb prístup k platobným účtom klientov. Niektoré banky na zmeny už zareagovali a priniesli na trh nové inovatívne služby pre klientov.

Slovenská banková asociácia (SBA) pripravila pre finančné domy technický štandard pre komunikáciu a prístup tretích strán k platobným účtom, aby bola zaistená bezpečnosť komunikácie.

Nová smernica prinesie benefity

„Banky, a nielen tie na Slovensku, veľmi dôsledne sledujú prípravu nadväzujúcich technických predpisov na európskej úrovni, ktoré by mali upravovať parametre bezpečnej komunikácie tretích strán s bankami. Vzhľadom na absenciu ich definitívneho znenia k 13. januáru 2018 Prezídium SBA schválilo prípravu národného štandardu pre riešenie tejto oblasti. Iniciatíva je výsledkom niekoľkomesačnej intenzívnej spolupráce členov SBA,“ uviedla v správe pre médiá výkonná riaditeľka SBA Milena Koreňová.

Nová smernica podľa bánk prinesie klientom do budúcnosti viaceré benefity. „Cieľom PSD2 je zvýšiť úroveň bezpečnosti a posilniť dôveru spotrebiteľov k subjektom, ktoré poskytujú platobné služby, ale zároveň nie sú bankami. Tieto inštitúcie musia garantovať rovnakú úroveň bezpečnosti a ochrany klientskych dát, ako svojim klientom poskytujú banky,“ vysvetlila Tatra banka.

Nová platforma v Slovenskej sporiteľni

Niektoré finančné domy na novú smernicu už zareagovali a priniesli pre klientov novinky. Napríklad Slovenská sporiteľňa predstavila novú platformu v internetovom bankovníctve.

„Klientom umožní jednoducho platiť, manažovať svoje rodinné financie a postupne aj iné finančné produkty, napríklad poistenia. V budúcnosti tiež umožní spravovať si na jednom mieste účty vo viacerých bankách,“ skonštatovala hovorkyňa sporiteľne Marta Cesnaková. Digitalizáciu vníma banka pozitívne.

„George je veľkým krokom na tejto ceste, navyše umožňuje využiť príchod novej regulácie v oblasti PSD2 v prospech klientov. A to vďaka jeho ľahkému napájaniu na nové služby či fintechy,“ dodala Cesnaková.

Tatra banka v programe Elevator Lab

Spoluprácu s fintechmi zintenzívnila aj Tatra banka, ktorá sa zapojila do akceleračného programu Elevator Lab, do ktorého sa prihlásilo viac ako 300 fintechov. Banka avizovala, že čoskoro zintenzívni spoluprácu s tretími stranami.

„Tatra banka si pre spoluprácu vybrala spoločnosť Gauss Algorithmic, s ktorou momentálne tvoríme prvé pilotné riešenie využívajúce geolokačné dáta. Výsledok pilotu bude predstavený vo februári 2018,“ avizovala hovorkyňa banky Zuzana Žiaranová s tým, že vďaka Elevator Labu získala banka cenné informácie o inovatívnych službách a produktoch, pričom s niektorými z prihlásených startupov či fintechov zvažuje do budúcna spoluprácu.

Môže vás zaujímať

V okrese Košice-okolie vznikne takmer tisíc nových pracovných miest