Značke H&M klesajú tržby, čoraz viac zaostáva za konkurenčnou Zarou

Ilustračné foto.

Foto: TASR

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) začína viac zaostávať za značkou Zara, španielskeho odevného gigantu Inditex. Akcie švédskej spoločnosti v dôsledku toho klesli.

H&M zaznamenal za tri mesiace do konca novembra najväčší pokles tržieb za minimálne 10 rokov. Dôvodom bola nižšia návštevnosť tzv. kamenných obchodov. To vyvolalo otázky o plánoch spoločnosti. Reťazec uviedol, že plánuje zatvoriť viac obchodov a otvoriť menej nových, najmä v USA, odkiaľ sa tzv. kríza kamenných obchodov začína šíriť do sveta. Klienti v USA totiž čoraz častejšie nakupujú na internete z pohodlia domova.

Konkurenčný Inditex tak svojimi výsledkami prekonal H&M, pretože agresívne rozširuje svoj internetový obchod. Španielska spoločnosť tento týždeň oznámila nárast tržieb v novembri aj začiatkom decembra.

Švédsky maloobchodný predajca módy naopak uviedol, že jeho tržby bez dane z pridanej hodnoty sa v období september-november 2017 znížili o 4 % na 50,4 miliardy švédskych korún (5,06 miliardy eur). Analytici pritom očakávali ich zvýšenie o 2 %. Predaj spoločnosti H&M za uplynulých 10 rokov klesol iba v troch kvartáloch.

H&M preto v snahe posilniť svoj online predaj oznámil, že rozširuje dohodu o spolupráci s platformou Tmall čínskeho internetového gigantu Alibaba Group a pridáva na ňu ďalšie svoje značky.

Môže vás zaujímať

Prípadný konflikt v Perzskom zálive by viedol k prudkým výkyvom cien ropy