Jednou vetou

ZSSK pridá nové vlaky v okolí Bratislavy, Žiliny a vo Vysokých Tatrách

Primátor hlavného mesta Bratislava Ivo Nesrovnal, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Árpád Érsek, generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký, predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba počas tlačovej konferencie k predstaveniu najväčších zmien v letnom grafikone na železničnej stanici Bratislava - Petržalka 5. júna 2018

foto: TASR

V okolí Bratislavy, Žiliny a vo Vysokých Tatrách pribudnú od nedele 10. júna nové vlaky. V rámci pravidelnej zmeny cestovných poriadkov ich zaradí do prevádzky štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

aktualizované: 11:51

V okolí Bratislavy má pribudnúť spolu 56 nových spojov, z toho na trase medzi hlavným mestom a Trnavou to bude 27 spojov a medzi Bratislavou a Sencom 29 vlakov. „V tomto prípade sa bavíme o pridaní 17.000 miest,“ doplnil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Sám sa v utorok ráno previezol vlakom na trase zo Senca do Bratislavy.

Tieto nové vlaky môžu podľa generálneho riaditeľa ZSSK Filipa Hlubockého pomôcť Bratislave, keďže denne dochádza do hlavného mesta okolo 130.000 ľudí. „Je to výrazná pomoc mestu Bratislava v boji s dopravnými problémami, ktoré má,“ konštatoval Hlubocký.

Úlohou je integrácia dopravy

Na obidvoch linkách budú vlaky premávať v celodennom 30-minútovom intervale. Okrem toho sa týmto zavedie aj nové spojenie v rámci mesta, a to zo stanice Bratislava – Nové Mesto do stanice Bratislava – Petržalka, kadiaľ pôjde vlak zo Senca.

Pokazené auto na dovolenke nie je poistnou udalosťou

„Spájame teraz medzimestskú ale aj mestskú dopravu, pretože ľudia majú možnosť nastúpiť na tento vlak v Bratislave – Nové Mesto a odviezť sa do Petržalky,“ doplnil Érsek. Vlak bude premávať cez Prístavný most, kadiaľ šesť rokov vlak nejazdil.

„Tých 56 nových vlakov v takte pol hodiny je veľmi výrazným opatrením na posilnenie mobility v Bratislave,“ uviedol tiež primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Hlavné mesto bude podľa jeho slov reagovať aj posilnením mestskej hromadnej dopravy v dojazdových staniciach týchto vlakov v Petržalke a v Novom Meste.

Čo sa týka dopravy v rámci regiónu, podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Juraja Drobu je úlohou kraja integrácia dopravy. BSK tak bude podľa neho podporovať prímestské obce a mestá v tom, aby budovali záchytné parkoviská. „Je dôležité, aby sa ľudia mohli na stanicu aj dopraviť,“ opísal Droba.

Vlakové spoje pribudnú aj na Kysuciach

Zároveň chce kraj podľa jeho slov zabezpečiť to, aby nadväzovali prímestské autobusy na vlakové spoje. Prvé zmeny v tomto duchu avizoval od júla a následne by sa mali naplno prejaviť od septembra tohto roku.

OĽaNO žiada zrušenie súťaže ZSSK Cargo na prenájom rušňov za 60 miliónov eur

Nové vlakové spoje pribudnú aj obyvateľom Kysúc. Na trati medzi Žilinou a Čadcou budú od nedele premávať tri nové prímestské osobné vlaky v dopoludňajších hodinách počas pracovných dní. So súčasnými spojmi vytvoria pravidelný hodinový takt, ktorý má tvoriť základný pilier pre vybudovanie integrovaného dopravného systému v budúcom období. Súčasne by mali nové vlaky podľa ZSSK pomôcť ľuďom, aby sa vyhli kolónam na cestách, ktoré vznikajú v súvislosti s výstavbou diaľnice D3.

Zároveň sa počas letnej sezóny posilní doprava aj vo Vysokých Tatrách. Na tratiach Tatranských elektrických železníc pribudne 16 posilových vlakov.

ZSSK bude na nové vlakové spoje využívať rušne, vagóny a súpravy, ktoré už má k dispozícii. Nepotrebuje teda zvýšiť ich počet a tiež ani počet zamestnancov. Podľa Hlubockého sa budú efektívnejšie využívať. Nové spoje však budú predstavovať viac najazdených kilometrov, a teda vyššie výkony. Tie si od ZSSK objednáva na základe zmluvy štát. Presné vyčíslenie, koľko bude prevádzka nových spojov stáť, bude mať dopravca až po skončení tohto roka.

 

Môže vás zaujímať

AGRO: Situácia v agrosektore je vážna a ministerstvo ju nerieši, agropotravinári preto žiadajú premiéra o stretnutie