Behanie, plávanie, bicyklovanie: Podľa čoho si vybrať spôsob cvičenia

Ilustračné foto

fotokoláž hlavne.sk/Pixabay.com

Ak chceme zostať zdraví, musíme byť v pohybe. Zdravie si jednoducho treba odmakať. Našťastie existuje niekoľko rôznych alternatív, z ktorých si môžeme vyberať. Či už podľa toho, čo nás viac baví, alebo na základe ďalších rozdielov, ktoré sa dozviete nižšie.

Avokádo je vitamínová bomba. Vedeli ste tieto fakty?

Keď človek vidí v televízore Sagana a úplne podvedome spolu s ním došpurtuje posledné metre pred víťaznou čiarou, možno mu z času na čas napadne, či by predsa len nebolo dobré odkotúľať sa od svietiacej krabice a taktiež nasadnúť na bicykel. Nuž bolo.

Je zdravé byť vegetariánom? Takéto sú fakty!

A ak nemáte radi Sagana (pokiaľ taký človek na Slovensku existuje), možno pokukujete po plavárni, či absolútnej klasike – behaní. Tento článok vám možno aspoň trocha ukáže, v čom je rozdiel medzi týmito športovými aktivitami, a ako si z nich vybrať tú ideálnu práve pre vás.

Ktorý olej je pre vaše telo najzdravší? Poradíme, ako si zdravo vybrať

Ako športujete najradšej? Foto: Pixabay.com

BEHANIE

Behanie má jednu veľkú výhodu. Ak máte nohy, takmer nič ďalšie nepotrebujete. Možno oblečenie. Teda, určite oblečenie. A čím viac prispôsobené na záťaž, ktorú beh prináša, tým lepšie. Kvalitná obuv spraví veľa.

Vypočítať, koľko kalórií pri behu spálite, je trochu komplikované. Záleží to od vašej hmotnosti, rýchlosti behu, ale aj ďalších faktorov. Človek s hmotnosťou 65 kilogramov spáli za polhodinu behu pri rýchlosti 8 kilometrov za hodinu asi 275 kilokalórií (približne jeden hamburger), kým pri rýchlosti 16 kilometrov za hodinu až 566 kilokalórií (niečo vyše 100 gramov čokolády).

Chodec Matej Tóth: Chcem urobiť ľuďom radosť

Ranné vtáčatá si užívajú beh hneď po prebudení. Foto: Pixabay.com

Pri behu si treba dávať pozor na zranenia, ktoré bývajú veľmi časté. Podobne je to s únavovými zlomeninami. Platí, že nič netreba preháňať a najlepšie je začať zľahka.

Kniha Najkrajšie víťazstvá prináša aj príbeh Martina

PLÁVANIE

V lete sa mnohí z nás vyberú k moru a precvičia si plávacie schopnosti. Možno by však stálo za to využívať ich častejšie. Pri plávaní si trénujeme veľa rôznych skupín svalov, keďže pohyb vo vode nie je vôbec jednoduchá záležitosť.

Hlavnou nevýhodou plávania je, že si vyžaduje vodnú plochu. Predpokladáme, že nie každý z nás má za domom krytý bazén pripravený na použitie od januára do decembra. Permanentka v plavárni taktiež čosi stojí a vodu musíte zdieľať s cudzími ľuďmi.

Svet má nový rekord v plávaní

Relax. Foto: Pixabay.com

65-kilová osoba spáli za pol hodinu plávania asi 206 kilokalórií (necelých 50 gramov čipsov). Množstvo kalórií však závisí aj od rýchlosti a použitého štýlu plávania. Bonus je, že sa pri tejto príjemnej činnosti skvelo relaxuje a premýšľa nad životom.

Začínajú sa preteky Okolo Slovenska, polícia upozorňuje na obmedzenia

BICYKLOVANIE

No a na záver – hranie sa na Sagana. Bicyklovanie prospeje nielen vášmu svalstvu, ale aj srdcu. Jeho veľkou výhodou je, že je dobrou alternatívou voči cestovaniu autom, či prostriedkami hromadnej dopravy.

Zároveň, ak vás nikto nenaháňa a neplánujete vyhrať Tour de France, pokojne sa môžete na bicykli prevážať ležérnym tempom aj celý deň, vybrať sa na ňom na výlet, prípadne len tak blúdiť prírodou. Podobne ako pri behu však hrozí nehoda, takže si treba dávať pozor.

7 faktov o Saganovi, ktoré ste nepoznali!

Niet nad jazdu prírodou na spoľahlivom bicykli. Foto: Pixabay.com

65 kilogramová osoba spáli bicyklovaním rýchlosťou 20 kilometrov za pol hodinu 285 kilokalórií (cca 90 gramov hranolčekov) a pri rýchlosti 25 kilometrov za hodinu až 355 kilokalórií (asi 115 gramov hranoliek).

Výber je len a len na vás. Či už preferujete istotu vlastných nôh, alebo rýchlosť a komfort spoľahlivého bicykla, prípadne relax spojený s plávaním. Hlavné je, aby ste sa zabavili a urobili čosi dobré pre svoje zdravie!

Tieto filmy musíte tento mesiac určite vidieť

Môže vás zaujímať

VIDEO: Zomrel americký rockový spevák Eddie Money