Chcete jesť zdravo a zároveň neskrachovať? Pozrite si našich 7 tipov!

Výskúšajte naše tipy na zdravé a lacné potraviny

autorská koláž hlavne.sk, Shutterstock

Staré príslovie hovorí, že jesť sa dá zdravo, chutne a lacno, ale z týchto troch vlastností si vždy možno vybrať iba dve. Zásadne nesúhlasíme! Pulty obchodov ukrývajú mnohé vitamínové poklady za relatívne nízke ceny. Stačí si vybrať tie z nich, ktoré najviac polahodia vašim chuťovým pohárikom.

Pridajte sa k nám na facebooku – nájdete nás TU

Týchto sedem potravín nájdete v takmer každom slovenskom obchode. Nejde o žiadne diétne výmysly spoza veľkej mláky, ani najnovšie odporúčania šoubiznisových doktorov z televízie. Obyčajný sedliacky rozum vraví, že ak tieto kúsky zaradíte do svojho jedálnička, pomôžete svojmu zdraviu – či už bohatou dávkou vitamínov, alebo zlepšením pomeru bielkovín, sacharidov a tukov.

Ktorý olej je pre vaše telo najzdravší? Poradíme, ako si zdravo vybrať

Nezabúdajte, že kvalitný jedálniček musí byť pestrý, mal by obsahovať veľké množstvo čerstvej zeleniny a ovocia, vlákninu a len veľmi málo nasýtených tukov.

Avokádo je vitamínová bomba. Vedeli ste tieto fakty?

7. Cibuľa

Tak obyčajná zelenina, akou je cibuľa, obsahuje obrovskú dávku antioxidantov, ktorá telu prospeje napríklad aj v jesenných mesiacoch poznačených chrípkami a nádchami. Z dlhodobého hľadiska zasa pomáha v boji s cukrovkou, či ochoreniami srdca.

Na jeseň môže cibuľa skvelo prečistiť organizmus! Foto: Pixabay.com

6. Rajčiny

Vitamíny skupiny B, vitamín A, vitamín E, vitamín K a k tomu viacero kľúčových minerálov. Rajčiny sú hotový poklad! A nezabúdajte, že svoju výživovú hodnotu si zachovávajú aj v konzervovanej podobe.

Behanie, plávanie, bicyklovanie: Podľa čoho si vybrať spôsob cvičenia

Domáce rajčiny sú najlepšie. Foto: Pixabay.com

Choroby, ktoré nám ničia srdcia a cievy. Takto to môžete zmeniť

5. Mrkva

Pamätáte si, ako nám v detstve vravievali, že ak budeme jesť veľa mrkvy, budeme mať zdravé oči? Je to tak! Mrkva obsahuje obrovské množstvá vitamínu A, antioxidantu potrebného pre správne fungovanie zraku. Okrem toho v nej objavíte aj draslík, mangán a ďalšie vitamíny.

Mrkva nie je len pre zajace! Foto: Pixabay.com

Chcete dostávať od nás pravidelne novinky? Prihláste sa na bezplatný Newsletter a tie najlepšie články za posledný týždeň budú chodiť priamo na Váš e-mail

4. Fazuľa

Zaradiť do jedál fazuľu v konzerve je lacný a praktický spôsob, ako skvalitniť svoj jedálniček. Okrem železa, draslíku a vitamínov, ktorými sú strukoviny nabité, treba vyzdvihnúť aj ich schopnosť znížiť riziko srdcových ochorení a cukrovky.

Výživné, chutné, zdravé. Čo viac si želať? Foto: Pixabay.com

3. Kiwi

Stredne veľké kiwi obsahuje 117% dennej dávky vitamínu C. Posilní tým vašu imunity a zlepší šance v boji s bacilmi. Ako bonus pomáha kiwi zvyšovať „dobrý“ HDL cholesterol v krvi a znižovať tlak.

Bolieva Vás hlava? V týchto prípadoch radšej navštívte lekára

Sladké kiwi dokáže zastúpiť akýkoľvek zákusok! Foto: Pixabay.com

2. Ryba v konzerve

Oproti čerstvým rybám sú konzervované varianty omnoho lacnejší špás. To však neznamená, že nie sú zdravé! Práve naopak, pýšia sa vysokým obsahom omega-3 mastných kyselín, vitamínu D, vápnika fosforu.

Šťavnatý tuniak je veľká pochúťka! Foto: Pixabay.com

1. Cottage cheese

No a na záver cottage cheese. Táto mliečna lahôdka, ktorú dnes nájdeme v obchodoch s rôznymi príchuťami, pomáha zdraviu hneď viacerými spôsobmi. Obsahuje značnú dávku bielkovín a zároveň vápnik a fosfor, ktoré potrebujeme pre zdravé a silné kosti.

Najvyšší čas dať sa zaočkovať proti chrípke: Takto to funguje!

Zdravé kosti sú dôležité v detstve aj starobe. Foto: Pixabay.com

Tipy na chutné jedla s polovičným množstvom kalórií. Vyskúšajte zdravé chute

Môže vás zaujímať

VIDEO: Zomrel americký rockový spevák Eddie Money