Ďalší pracovný týždeň pred Vami? Máme pre Vás tipy ako ho prežiť s prehľadom!

Pomaly ale isto sa nám dni skracujú a noci predlžujú, pribúda chladných a zamračených dní. Naše organizmy si opäť musia zvykať na menej slnka a tým pádom menej “dobíjania bateriek”. Ako ale opäť prežit v práci počas dňa a necítiť sa pritom ako keby Vás celú noc bili?

Nie je to vždy iba nedostatok spánku, ktorý môže za to, že sa cítime unavení. Existuje mnoho iných dôvodov, ktoré nám môžu sťažovať ostať svieži počas dňa. Ak cítite, že Vám energia dochádza príliš skoro nestresujte. Tu je pár trikov ako znovu „natiahnuť“ Vaše energetické hodinky.

1. UPRAVTE SI POSTOJ

Nesprávny postoj môže spôsobovať svalom, kĺbom i kostiam zbytočné napätie, ktoré má za následok, že potrebujú viac energie. Taktiež môže ovplyvniť rozsah Vašich pohybov, čo dokopy môže znamenať, že sa cítite celkovo unavení. Pokúste sa vyhnúť “ležaniu” na stoličke či “rozvaľovaniu” sa a podkladaniu ruky pod hlavu na pracovnom stole na viac ako 5 minút. Zakaždým, keď sa postavíte, dajte si chvíľočku na úpravu svojho postoja či už sa idete prejsť alebo zmeníte polohu na stoličke.

2. DAJTE SI JABLKO

Zdravšou variantou ako šálka kávy plná mlieka a cukru. Jablko je schopné nakopnúť energetický level, pretože poskytuje prirodzený zdroj cukru, ktorý sa podľa štúdií rovná zdroju energie porovnateľnému so šálkou kávy. Na rozdiel od tradičnej šálky kávy však jablko obsahuje sacharidy, ktoré poskytnú extra energiu a ako bonus i telu potrebnú vlákninu, ktorá pomôže absorbovať prijatý cukor pomalšie. Vďaka tomuto sa vyhnete ultra rýchlemu nárastu a následnému poklesu cukru v krvi, ktorý nastáva napríklad po konzumácii čokoládovej tyčinky.

3. PITE VEĽA VODY

Všetci vieme aká je voda pre naše telo nesmierne dôležitá. Bez dostatku vody môže byť prietok kyslíka v našich orgánoch spomalený, čo má za následok pocit únavy. Štúdie preukázali, že už i minimálna dehydratácia môže sťažovať myslenie ako aj spôsobiť vyčerpanosť svalov a tela ako takého.

4. UROBTE SI MINÚTOVÚ PRECHÁDZKU

Možnosť malej prestávky počas práce nám dáva priestor aspoň na chvíľku si vyčistiť myseľ. Zopár hlbokých nádychov a kúsok strečingu pomôžu presmerovať Vašu energiu na pozitívne veci. Rýchla prechádzka kanceláriou skvele pomôže cirkulácii krvi, následkom čoho do mozgu i tela prúdi viacej kyslíka, čo Vám opäť pomôže myslieť ľahšie a kreatívnejšie. Taktiež to môže pomôcť Vašej pamäti.

Tak ako i vo všetkých ostatných oblastiach, tak i v práci, aktívny životný štýl a dobré stravovacie návyky pomôžu telu i mysli cítiť sa lepšie a v konečnom dôsledku urobiť oveľa viac produktívnej práce.

Takže určite vyskúšajte. Držíme Vám palce! ?

Môže vás zaujímať

VIDEO: Avengers: Endgame sa stal komerčne najúspešnejším filmom všetkých čias