Francúzi začali dávať prednosť burgerom pred typickými sendvičmi

Francúzi prišli na chuť hamburgerom, sendviče sú na ústupe

foto: pixabay.com

Prieskumy nálad spotrebiteľov vo Francúzsku naznačujú, že pokiaľ ide o rýchle občerstvenie, Francúzi začali pred svojím klasickým sendvičom s maslom a šunkou dávať prednosť burgerom amerického typu.

Zo štúdie konzultačnej spoločnosti Gira Conseil vyplýva, že v roku 2017 sa vo Francúzsku predalo okolo 1,2 miliardy šunkových sendvičov, zatiaľ čo burgerov sa predalo až 1,4 miliardy kusov.

Štúdia naznačuje, že celkovo sa zvyšuje predaj sendvičov i burgerov. V prípade bagety s maslom a šunkou je však rast pomalší – v roku 2017 dosiahol 1,3 percenta, zatiaľ čo predaj burgerov stúpol až o deväť percent.

Napriek nárastu počtu skonzumovaných sendvičov v tomto roku „sú (ich) zlaté roky dávno preč“, konštatuje sa v štúdii. Kým v roku 2012 predstavoval podiel šunkových sendvičov na trhu s rýchlym občerstvením vo Francúzsku 62 percent, v priebehu nasledujúcich piatich rokov sa znížil o viac ako 11 percent.

Mnohí majitelia reštaurácií si v tejto súvislosti kladú otázku, či americký burger časom nevytlačí aj ďalšie francúzske „rýchle“ jedlo: steak s hranolčekmi.

Môže vás zaujímať

Richard Müller uviedol do života knihu piesňových textov