Rozladený metabolizmus po sviatkoch? 6 tipov ako sa dostať do formy!

Veľkonočné zajace by dneškom mali nadobro odcupkať z vašich domácností

foto:eatinghabits

Štyri dni vypekania, prejedania, a rozhodovania o tom, ktorý koláč či ktorú časť barančeka si dať sú už za nami. Ani tie vajíčka z toho nevyviazli celé a skončili na plátky na vašom tanieri? A že ste nepohrdli ani úlomkom z toho chutného čokoládového zajaca čo vypolievala Vaša ratolesť? Nuž, najvyšší čas vrátiť sa do normálnych koľají!

Väčšina predstavzatí začína slovami „od budúceho týždňa“, „od zajtra“, takže skúsme sa prikloniť k tej druhej možnosti. To, že začiatok týždňa ste už akosi nestihli tomu až tak neuškodí. Štyri dni leňošenia a zaťažovania žalúdka úplne stačili. Tu je 6 tipov ako sa dostať čo najrýchlejšie späť do formy : 

1. Zbavte sa čokolády

Vyhodťe či darujte všetky zvyšky čokolády, ktoré Vám ešte doma zostali. No môže sa to zdať ako veľké plytvanie, a bude vám to určite ľúto vidieť také dobroty ležať v koši, ale rovnako ľúto by Vám asi bolo keby ste ich každý deň opäť našli na svojom páse. Z dobrôt poschovávaných kade tade po dome nevzdíde nič dobré, takže šup s nimi preč a horsa na svieži jarný štart.

2. Nevážte sa

Nikdy nie sme celkom fanúšikom váh, či áno? Pokiaľ aj hej určite sa nevážte bezprostredne po sviatkoch. Výsledok by mohol byť prinajmenšom znepokojujúci a Vy by ste si zbytočne pokazili náladu. Namiesto toho začnite čím skôr so zdravším jedlom a cvičením, po váhe môžete siahnuť až ďalší týždeň. Ak ste sa aspoň trochu snažili, číslo nebude tak katastrofické a budete na dobrej ceste k pokračovaniu v snahe.

3. Nevynechávajte jedlá

To, že ste sa prejedali počas Veľkej noci nie je dôvod na vynechávanie jedál. Ak vynecháte jedlo, najčastejšie to vedie k hladovaniu a následnému prejedaniu vo večerných hodinách, čo má za následok ešte väčšie pribúdanie na váhe.

4. Nepodliehajte zľavám

Ako každý rok, určite ani tento nebude výnimkou a všetky nepredané veľkonočné sladkosti budú na svojich žrútov čakať v regáloch za skvelé ceny. Ušetrené peniaze za chutné čokoládky budete musieť nakoniec aj tak vraziť do snahy o následné schudnutie, a v najlepšom prípade vďaka skvelým zľavám skončíte na nule ak nie „v mínuse“.

5. Skúsili ste už denníček na jedlo?

Aby ste sa uistili, že jete správne veci je dobré si to určitým spôsobom evidovať. Po období zlého stravovania je ideálne viesť si takýto denníček aspoň 2 až 3 týždne. Keď si totiž spisujeme všetko čo konzumujeme automaticky sa viac zamýšľame nad tým, či sme siahli po tom správnom a akým smerom nás to posúva. Nikto si do svojho jedálnička nechce napísať pol kila čokolády!

6. Pite veľa vody

Základom pre očistenie organizmu od škodlivín, ako aj pre celkovú správnu funkciu trávenia a vylučovania je voda. Veľmi nápomocná je aj pri chudnutí, častokrát je totiž hlad iba prezlečený smäd. Nabudúce skôr než siahnete po niečom malom pod zub, skúste sa najprv napiť. Ak Vám pravidelný príjem vody robí problém či zabúdate, nastavte si pripomienku na mobile či inom zariadení, ktoré máte stále pri sebe.

Držíme palce!

Môže vás zaujímať

FOTO: Vyše roka na slobode. Herec Dušan Cinkota sa naplno venuje práci a rodine