Slováci čoraz viac uprednostňujú radlery a retro pivá

Ilustračný obrázok

Foto: Pixabay

Hoci slovenský pivný trh patrí dlhodobo k pomerne stálym, musí i tak čoraz viac reagovať na nové trendy. Spotreba piva totiž za posledné desaťročie stagnuje. Pivovary, aby zaujali, sa zameriavajú na rôzne špeciály či retro pivá alebo ponúkajú viac typov produktov v kategórii ciderov a rozširujú spektrum nealkoholických radlerov.

Slováci sa čoraz viac sťahujú z krčiem do súkromia. Svedčia o tom štatistiky poukazujúce na nárast predaja piva v plechovkách. Možné však je, že si čoraz viac ľudí vychutnáva svoje obľúbené pivá v prírode, na posedeniach, chatách či priamo doma. Čoraz širšia paleta príchutí alebo pribúdajúca ponuka radlerov láka stále širší okruh potenciálnych zákazníkov. Tento trend potvrdzuje aj spoločnosť Heineken Slovensko.

„Veľa prevádzok nepodáva pivo v zodpovedajúcej kvalite. Preto v rámci nášho programu Umenie čapovať edukujeme personál jednotlivých prevádzok, ako správne pivo načapovať a servírovať. Akákoľvek chyba v starostlivosti o výčapné zariadenia, nesprávne skladovanie piva či samotné čapovanie a servis môžu mať fatálne následky na výsledný dojem z načapovaného piva. Verím, že milovníci piva budú čoraz viac vyhľadávať tie prevádzky, v ktorých nájdu kvalitné pivo,“ povedal pre TASR Karol France, obchodný sládok pivovaru v Hurbanove.

KULEHA: Reklamácia dovolenkového opaľovania

Podľa jeho slov si Slováci radi doprajú rôzne pivné špeciály. Keď je niečo zaujímavé v ponuke, správny pivný štamgast musí prinajmenšom ochutnať, no pri dlhších posedeniach s priateľmi si stále radi doprajú najmä klasické ležiaky.

Približne od roku 2015 kontinuálne rastie obľuba piva bez alkoholu a radlerov. Za týmto trendom je možné pozorovať rastúci počet ľudí vyznávajúcich rôzne prvky zdravého životného štýlu, ku ktorým patrí aj zodpovedný prístup k pitiu alkoholu, pivo nevynímajúc. Veľké pivovary tento prístup zákazníkov spravidla podporujú, ako to vidieť aj na ponuke v obchodoch.

Legendárny Mick Jagger oslavuje

Zatiaľ posledným životaschopným trendom v slovenskom pivovarníctve sa stalo nadväzovanie na tradície, teda retro pivá. Vo svete sú prítomné už dlhšie, zvlášť v prípade etablovaných amerických značiek. V Európe mal tento trend pomalší nástup vďaka prítomnosti pív, ktoré sa varia v rovnakej podobe už viac ako storočie. Na Slovensku trend „retro pív“ odštartoval Heineken Zlatým Bažantom ’73 inšpirovaný varným listom z roku 1973. V ostatných týždňoch sa objavil ďalší retro variant z nitrianskeho pivovaru Corgoň Rekord. Nitrianska pivná značka zvolila obdobie prvej republiky, pivo je inšpirované rovnomenným ležiakom z 20. rokov minulého storočia.

Môže vás zaujímať

FOTO: Návrhár Hanečka si užil obed plný zábavy