Jednou vetou

Záhradníctva sa vynašli s predajom počas koronavírusu

Ilustračné foto

foto: Pixabay

Obchodníkom pomáhajú aj FaceTime či YouTube.

Záhradníctva využívajú v dôsledku obmedzení pre šírenie koronavírusu na predaj tovaru čoraz viac internet, čím chcú zabrániť veľkým stratám. Vďaka live streamom zo svojich predajní komunikujú so zákazníkmi, pričom využívajú napríklad aplikáciu FaceTime.

Odpovedajú tiež na ich otázky v komentároch. Poradenstvo pri výbere či pokyny o platbách im posielajú aj prostredníctvom e-mailu. Videá z predajní s aktuálnou ponukou zdieľajú aj na službe YouTube.

Odhadujú aj škody

Zástupcovia odvetvia varovali, že počas nasledujúcich týždňov by mohli vyhodiť milióny kvetov a stromčekov. Viac ako dvetisíc záhradníctiev je zatvorených, pričom práve v tomto období zaznamenávajú najväčší dopyt. Obchodníci tvrdia, že vďaka online priestoru dokážu vyhovieť zákazníkom a pritom dodržať spoločenský odstup.

Nie všetky predajne to zvládajú

Mnohé z predajní však predtým v takejto miere nevyužívali internet a v súčasnosti si nedokážu zriadiť webstránky. „Nemáme internetový obchod a nemáme peniaze ani čas na jeho zriadenie,“ povedal Jorge Rodriguez-Martin, manažér londýnskeho The Palace Gardener. „Ľudia nám posielajú fotografie svojich záhrad a pýtajú sa nás, čo by sa im tam hodilo. My im zase posielame fotografie nášho sortimentu,“ objasnil.

Môže vás zaujímať

Cmoríkova skladba bude motivovať paralympionikov SR v Tokiu