Martinček: V oblasti prepojenia krajských miest s Bratislavou sú rezervy

Ilustračné foto

foto: TASR

V oblasti obslužnosti krajských miest a ich prepojenia s hlavným mestom sú veľké rezervy.

Treba navrhnúť efektívne spojenia tak, aby bolo prepojené celé Slovensko. Uviedol obchodný riaditeľ národného dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Karol Martinček s tým, že železničná doprava to umožňuje.

Fajná ponuka na ďalší decembrový víkend

V súčasnosti je v procese rekonštrukcie a pripravuje sa na rýchlosť 160 kilometrov severná vetva slovenskej infraštruktúry. „Z nášho pohľadu je to regionálna rýchlosť a nie rýchlosť pre diaľkové vlaky,“ dodal.

Na otázku o možnosti cestovať vlakom z Bratislavy do Košíc bez zastávky medzi týmito mestami povedal, že aj vzhľadom na infraštruktúru by to neprinieslo väčšie zrýchlenie. „Pohyb by bol na úrovni InterCity s časom štyri a pol hodiny,“ konkretizoval.

O stave infraštruktúry uviedol, že sú aj stanice bez perónov, stanice, cez ktoré prechádzajú rýchliky so 60-kilometrovou rýchlosťou, aj stanice, cez ktoré nemôžu ísť dva vlaky súbežne vedľa seba.

Uzávera časti Mlynských nív by bola podľa investora dobrým riešením

To sú podľa neho obmedzenia, ktoré bránia väčšiemu zrýchleniu spojenia východu a západu Slovenska. Vec treba riešiť s projektantmi, rezortom dopravy a ďalšími a povedať, aká je budúcnosť železničnej dopravy na Slovensku, a zadefinovať základné parametre, uzavrel obchodný riaditeľ.

Môže vás zaujímať

Mesto Žilina zvýšilo náklady na zimnú údržbu zhruba o 300.000 eur